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Open Source at Apple. Open source software is at the heart of Apple platforms and developer tools. Apple works with developers around the world to create, contribute, and release open source code. Featured open source projects Many Apple products and services are built on open source software. Explore some of the projects we lead and contribute to below.
Do you want to get the latest gaming industry news straight to your inbox? Sign up for our daily and weekly newsletters here. It’s that time of year again, folks, when retrospective lists reign supreme and reflective musings clog your feeds. This post meets that description, but rest assured it will provide at least one thing to brighten your day: eye candy. Here’s our list of the 15 most impressi
App Store The App Store makes it simple for users to discover, purchase, and download apps for iPhone, iPad, Mac, Apple TV, and Apple Watch. Enroll in the Apple Developer Program to distribute your apps worldwide on the App Store. About the App Store Find out how the App Store empowers you to distribute apps in the thriving app economy and successfully run and grow a global business. Get an overvi
NewsTop stories iOS 9.3 beta 6 is here! Photo: Apple A ton of new emoji land on iOS devices today with the public launch of iOS 9.1. Apple released iOS 9.1 this morning to users after five beta builds of the first big iOS 9 update were tested by developers. Among the new features: dozens of new emoji for everything from tacos, burritos, unicorns — and even a middle finger. iOS users currently runn
Collections Audio & Video Developer Tools Graphics & Games Maps & Location Privacy & Security Safari & Web Platforms iOS macOS tvOS visionOS watchOS Audio & Video 35:51 Editing Movies in AV Foundation WWDC 2015 macOS Learn how to use the new AVMutableMovie class to modify media files and simplify your editing workflows. See how to support segment-based editing and discover the power of sample refe
Improve the quality of your web and mobile applications by testing across desktop browsers and real mobile devices hosted in the AWS Cloud AWS Device Farm is an application testing service that lets you improve the quality of your web and mobile apps by testing them across an extensive range of desktop browsers and real mobile devices; without having to provision and manage any testing infrastruct
Xcode5 + ObjC版を作成し、以下記事を投稿しました。 iOS SpriteKitによるAngry Birdsのようなゲームを作る。 今回は、Xcode6 + swift版です。 横画面対応 http://qiita.com/kitanoow/items/4be69cf705c6aef3a6c6 こちらを参考にしてください。 nodeの配置 今回は、力を加える(飛ばす)ボールと、障害物を用意します。 ボールについては、はじめから表示させておき、 障害物については、画面外に配置させ、あえてスクロールが必要な状態にしたいと 思います。 また、今回はボールに対して、センタリング処理を実現する予定ですので、 以下のようにworld/cameraの配置も行います。 world/camera については以下に記述しています。 override func didMoveToView(view:
Our products The best way to build exceptional apps is to build some of your own. Check out some of our creations below. Meet with us Scorecard Scorecard makes it easy to track scores in your favorite games. Such a great app. Simple and powerful. This is what the App Store is all about. – Steve Henry Learn more about Scorecard Buildwatch Buildwatch is a new Mac app that helps developers track, gra
スマホでもWebGLは爆速! スマホブラウザの描画性能を徹底検証 (HTML CanvasとWebGLを利用) スマートフォン向けのウェブコンテンツでもWebGLを採用すれば高速な描画性能が得られます。たとえば、ゲームやデータビジュアライゼーション、3D表示、広告向けスペシャルコンテンツといった分野でWebGLが役立つでしょう。iOSとAndroidも含め今やほとんどのスマートフォンでWebGLが利用可能といっても差し支えない状況です。この記事ではスマートフォンにおけるWebGLの描画性能を検証し、その結果を紹介します。 動作検証ビデオで見る各種スマートフォンの性能差 多くのパーティクル(粒子)を大量に表示することで描画性能を検証しました。パーティクルの数が多いほど高性能であることを示します。 ビデオ撮影の検証に用いたのは画面左上から順に次の端末となっています。検証時期(記事執筆時)は20
Opening the iTunes Store.If iTunes doesn't open, click the iTunes application icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator Opening Apple Books.If Apple Books doesn't open, click the Books app in your Dock.Progress Indicator iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection. We are unable to find iTunes on your computer. To download from the i
texturetool 独特のオプションを中心に、以下でその機能を詳しくご説明します。 圧縮率の選択 PVRTC 形式では、圧縮率は 1/8 か 1/16 に固定されており、 PNG や JPEG のように画像によって圧縮率が変化することはありません。これは主にハードウェアによる展開とランダムアクセスの効率を優先した結果でしょう。 どちらの圧縮率を使用するかはオプションで指定でき、 --bits-per-pixel-4 なら 1/8 、 --bits-per-pixel-2 なら 1/16 になります。指定がない場合はデフォルトで 1/8 が採用されます。とうぜん 1/8 の方が画質は良いので、画質とサイズのどちらを優先するかで選択してください。 圧縮誤差の処理方式の選択 圧縮率と同様に、圧縮誤差の処理方式も 2 種類から選べます。 RGB の各チャンネルに誤差を均等に分散する --cha
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