タグ

gammaに関するAquのブックマーク (2)

  • Shader Effects: Gamma Correction | Devmaster

    When you render graphics in linear space, the resulting image you see is actually darker than it should be. This is because your monitor is applying a gamma to the pixels. To account for this, you must apply the inverse gamma to the pixel before sending it to the monitor. The result you see is the correct brightness. The left side shows a gamma corrected render and the right side shows a gamma unc

  • After EffectsでのProRes 422/4444のガンマ問題を解決する

    はじめに After Effects CS3では、ProRes 422を扱う際に、8bitプロジェクトと16bitプロジェクトでフッテージのガンマが異なる問題がありました。 この問題はCS4で修正されているようですが、Final Cut Studio 3のリリースと共に追加されたProRes 4444を扱う場合にはCS4でも問題があることがわかったので、検証と共に解決方法を記しておきます。 とりあえず 面倒な話は置いておいて、どこを修正すれば問題が解決するのかを先に記します。 ※設定は自己責任で!バックアップを取っておくことをおすすめします。 ※あらかじめいくつか設定が書かれているのでコピー&ペーストして必要な部分だけ書き換えた方が確実かもしれません。 CS4の場合 ~/Library/Application Support/Adobe/Common/MediaCoreQTGammaRul

  • 1