It was a very busy week in the world of fintech, which certainly kept us on our toes. We covered a couple of notable M&A deals (including one of the biggest of the year so far), a different kind o
We’re happy to announce three new members of the Rails committers team: George, Javan, and Ryuta 🎉! George Claghorn: George has been an integral part in creating our new Active Storage framework. He wrote a substantial part of the framework itself by extracting hard-won lessons from his work at Basecamp on moving our storage to the cloud. George also managed the stand-alone rails/activestorage re
Rust for the web "Can we create web apps in Rust?" - Many people asked. So am I. My primary goal when I started learning Rust is to make a move from my ducky JavaScript tech stack (Node.js Express), that means, to make web apps in Rust. And after a year, I learned something. So I write this post to tell you my journal into Rust Web Programming. There are many approach to creating web apps in Rust,
ゲームAI専業の会社・モリカトロンを、ゲームクリエイターの森川幸人氏が起業。ゲームAI専業の企業は「日本初」という。 人工知能(AI)を採用したプレイステーション用ゲーム「がんばれ森川君2号」などを手掛けたゲームクリエイターの森川幸人氏が8月16日、ゲームAI専業企業・モリカトロン(東京都新宿区・資本金200万円)を創業した。20年以上にわたってゲームのAIを研究してきた氏のノウハウを生かし、ゲームAIのコンサルティングや設計、開発、運用を担う。ゲームAI専業の企業は「日本初」という。 森川氏はプレイステーションの初期からゲームにAIを取り入れ、自ら設計・開発してきた。「ジャンピングフラッシュ!」(ソニー・インタラクティブエンタテイメント)、「がんばれ森川君2号」(同)、「ここ掘れ!プッカ」(同)、「アストロノーカ」(スクウェア・エニックス)などを手掛けてきた。 新会社は、キャラクターの自
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く