最前線のインディーゲームを紹介するコーナー。発売され注目を浴びた人気作を紹介するのではなく、発売前や発表されたばかりの原石を読者に伝えるがテーマとなっている。2013年10月からスタートし、すでに600本以上のインディーゲームを紹介してきた
Dead End Thrills is a veteran screen and video capture artist for videogames, with over a decade of game industry experience. Dead End Thrills is a veteran capture artist for videogames, with over a decade of game industry experience. I’m Duncan Harris, and I am a screen and video capture artist for videogames. Over the years, I have provided promotional assets (key art, print screenshots, trailer
Open-world video games bear the impossible promise—offering compelling, enjoyable open-endedness and freedom within the constraints of what is, by necessity of the medium, an extremely limited set of possible actions. These games provide a list of (predominantly violent) verbs that's minuscule in comparison to the options you would face in identical real-life situations. Yet, we can't get enough o
Dear Esther is a first-person game about love, loss, guilt and redemption. Driven by story and immersion rather than traditional mechanics, it's an uncompromisingly emotional experience. Starting life as a cult mod in 2007, Dear Esther is recognised as a major title in pushing forward the boundaries of game design and storytelling and was one of the standout independent releases of 2012.
2017年01月06日14:07 by 東京創元社 連載エッセイ 高島雄哉 『想像力のパルタージュ 新しいSFの言葉をさがして』 第20回(1/2) カテゴリSF ――パルタージュ partage とはフランス語で「分割」「共有」「分有」の意。 小林秀雄は〈美しい「花」がある、「花」の美しさという様なものはない〉と書いたが、想像力というようなものはなく、あるのはただ、個々の想像だけだとも思う。 それでもなお、想像力(を分有すること)をこの文章の目的に置いて、インタビューを含む取材を始めたい。予定しているインタビュイーはそれぞれの領域の最前線におられる方たちであり、そこはまさに想像と想像力の境界線なのだから。そしてこれまで同様、これからのSFの言葉もまた、その線の上に存在するに違いない。 『想像力のパルタージュ 新しいSFの言葉をさがして』 第20回 言葉で美を分析すること――東京藝術大学
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く