iOS/Androidの内の約2週間の接触通知のログを解析し、自分の周りに陽性者が何人いたかを表示します。
iOS/Androidの内の約2週間の接触通知のログを解析し、自分の周りに陽性者が何人いたかを表示します。
新型コロナウイルスの接触確認アプリで一部の利用者に通知されていなかった問題で、厚生労働省が調査結果を公表しました。 原因について、アプリの開発などに関する職員の知識が乏しく、不具合を見つけるためのテストを実施していなかったなどと指摘しています。 接触確認アプリ「COCOA」をめぐっては、グーグルの基本ソフト「アンドロイド」の利用者に感染者と濃厚接触した可能性があっても、ことし2月までのおよそ4か月間、通知がされず、把握もできていなかったことが明らかになっています。 厚生労働省の調査チームによる報告書が16日公表され、不具合が見逃された原因について、去年6月に運用を始めた時点で動作確認のテストを行う環境が整備されず、10月に環境が整ってからも優先的な課題とせずにテストを実施していなかったなどと指摘しました。 その背景として、アプリの開発や運用に関する厚生労働省の職員の知識や経験が乏しく、専門
接触確認アプリ「COCOA」について以前ツイートしました。 繰り返しになるけど、COCOAのAndroid版をネイティブで作り直したいので、誰か知ってる人につないで欲しい。 — ARIYAMA Keiji (@keiji_ariyama) February 3, 2021 ツイートした後もGitHubのCOCOAのリポジトリにコメントしたり、知り合いに「COCOAやりたい」「COCOAやりたい」と言い続けたりした結果、このたび厚生労働省の技術参与として正式にCOCOAに携わることになりました。 すること オープンソースコミュニティとの関わりについては、すでに政府CIO補佐官の東さんと関さんが取り組みを始めています。ぼくは二人を手伝いつつ、Issueとして報告があった内容の再現確認をしたり、Pull RequestでExposure Notification APIを使ったテストが必要なとこ
新型コロナウイルス接触確認アプリ(COCOA) への貢献についてのガイドライン 🙌🎉 コントリビューターの皆様、ありがとうございます! 🎉🙌 内閣官房情報通信技術(IT)総合戦略室が管理/運用している本 GitHub リポジトリを通じ、新型コロナウイルス接触確認アプリ(COCOA) の改善に貢献いただくためのガイドラインです。Issue や Pull Request をお送りいただく前に、ご確認ください。 Issue へのコメントや Pull Request について Issue へのコメントはご自由にどうぞ!新しい質問や提案なども受け付けます。 「内閣官房情報通信技術(IT)総合戦略室」GitHub運用方針の注意事項もご確認ください。 Issue を追加する場合、必ず既に同様の Issue が無いか検索をしてから作成してください。 Pull Request を送る場合、必ず対応す
Cocoa iOS デザインパターン どうも今のインターネット※の上ではMacよりも、iOSのコードやフレームワークを前提にした話が多いせいか、“Cocoa” という言葉を見なくなってきたように見えるのは、iOS前からCocoaを書いてきた人間にとっては少し悲しいことである。 そんなことはどうでも良くて、最近他人の書いたiOSのコードをよく見るのだが、その書き方、クラスの切り方、命名規則、カテゴリの使い方、継承の使い方、デリゲートなど各種パターンの使い方などなどその差は千差万別である。最初にCocoaを使ったという人は希少で、その大半は以前にC#, Java, Ruby, Python, PHPやそれらでよく使われているフレームワークを使っているがゆえ、CocoaらしいCocoaを書いている、書けている、または意識している人は少ないかもしれない。 Cocoa的な書き方は何で正解であるかとい
MacBookのセットアップが終わり、無事iPhoneSDKも動いてます(^o^)最近色々集めてた、iPhoneアプリ開発関連情報を以下に列挙しておきます。 最初にやること iPhoneアプリ開発の始め方http://d.hatena.ne.jp/yaneurao/20080831#p1 ネイティブアプリ開発に必要な機材http://iphone-dev.jp/modules/pico/index.php?content_id=3 MacBook 買った後にやったことまとめhttp://d.hatena.ne.jp/amachang/20080318/1205824212 MacBookAirを買ったあとにやったことまとめhttp://d.hatena.ne.jp/HolyGrail/20080305/1204729899 iPhone SDKの開発に入る前に読んでおきたい日本語の資料(O
Flickr API Library in Two Flavors, Objective-C and Ruby I haven’t really been taking care of ObjectiveFlickr.framework for a while. For the past few months many things have demanded my attention. In between I’ve attended sfMacIndie Soirée 2008 and been to this year’s WWDC too. How time flies! I want to apologize for my late response on everything regarding the framework. Lately we’ve seen fresh in
I have been doing some keyframe animations lately and figured it would make a good entry. Keyframe animations are cool because they give you more exact control over the way your layers animate. The basic animation does a linear interpolation between the 'start' value and the 'end' value. Which works great in many if not most cases but some times you want the path your animation follows to be some
CoreAnimation Sample Code: ArtGallery 1.0.1 There have been improvements since the first version of ArtGallery. Most notably, there's an example of using a Core Image transition in CoreAnimation, as well as some sound effects. Clicking on an image causes a Mario64-esque ripple as the item transitions to black-and-white. There is also keyboard navigation now and the on-screen arrow controls have be
A Three-Pack of Core Animation Samples Lucas Newman has posted a collection of three Core Animation sample projects. These examples stand out not only because they actually do interesting things, but the code is well-written and well commented. The three samples are: 1. Wallball — a 3D pong-like game where you bounce the the ball against a backboard which stretches and distorts as the ball makes c
Both Lucas and I have some projects that we demoed which aren't available for download right now. For me, it's because there's a difference between code that's ready to demo, and code that's ready to distribute. I think you guys and gals would probably like everything that was demoed, so we'll see if we can make that happen. If you like a lot of pixels, Stephen Zyszkiewicz uploaded the talk in HD
If you've ever tried Core Image's compositing filters, you've seen the BIG gotcha : the images are composited one of top of each other and you can't change their position. That means they're stuck at the same position, both cramped at (0, 0) — not very useful unless you're blending same size images. To position two images where you want them and have the top one composited on top of the other one,
Have you ever seen ghosting when creating layers and animating them to a new position ? I have, and I've been puzzled. In CocoaNav, the frameworks gradually move to the back, and once they're loaded they all move up front on the same plane. Once I messed up so bad to actually see Core Animation fading between the two positions ! Animating squares, this looks like that : You're expecting layers to
Update: this is indeed a dodgy method I’ve posted below. I’ll update this post when I can, but you’re better off digging out your 8th grade maths and working out the coordinates of surrounding cells and constraining all edges to each other. Friends don’t let friends blog at 12.30am. So I’ve been puzzling for a few weeks through the dim and darkened alleyways of Leopard’s new Core Animation APIs an
Here's a little Core Animation sample with 3d layers. It looks better when moving ! :) After learning that core animation doesn't like a root layer with a perspective transform, this sample sets up the perspective transform on a container layer, and stores the CATextLayer layers there. Works pretty well this time ! This uses preferredFrameSize to set the CATextLayer bounds, animates zPosition with
While playing around with Scott Stevenson's NanoLife, I've wondered 'How would it look in 3d' ? Unfortunately, it looks … pretty bad. Once you setup a projection matrix and give your layers a z position, Core Animation handles your layers as 3D objects. The problem here is culling : deciding which layers are visible on screen. In 2D the problem is trivial : just check the x,y position of the layer
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く