IMPORTANT NOTICE: After 14 years of service and being used as a primary source in tens of thousands of articles and publications, we are retiring NetMarketShare in its current form. October, 2020 is the last month of data. All billing for existing accounts has been stopped. All outstanding balances are being refunded. Why? An upcoming change in browsers (https://github.com/WICG/ua-client-hints) wi
W3Schools offers a wide range of services and products for beginners and professionals, helping millions of people everyday to learn and master new skills. Free Tutorials Enjoy our free tutorials like millions of other internet users since 1999
インターネットを中心とした情報通信や放送の実態について統計データをとりまとめた2006年の「情報通信白書」が7月4日に総務省から公表された。INTERNET Watchでは、その内容の一部を4回にわたって紹介する。今回は、インターネットによる消費購買行動に関する調査結果についてとりあげる。 ● ネット利用者は多くの店舗を比較する結果、満足度が高い 商品の認知経路、商品内容の情報収集、購入先の検討という購買行動の3つの段階において、いずれにおいても、最も多く挙げられたのが店頭における商品そのものやPOP、店員の説明だった。次いで、インターネットのショッピングサイトがいずれの段階においても2位を占める。 商品の認知経路については、店頭が35.8%、ショッピングサイトが21.7%、テレビ・ラジオ・新聞・雑誌が11.5%と続く。情報収集においても、店頭は35.5%でトップ、ショッピングサイトは28
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く