Provides additional methods on Array.prototype and TypedArray.prototype to enable changes on the array by returning a new copy of it with the change.
Readers of Effective TypeScript and followers of this blog will know that testing types is a long-standing interest of mine: typings-checker (2017) implemented $ExpectType and $ExpectError directives and helped to influence dtslint, which is used to test types on DefinitelyTyped.I gave a talk at TSConf 2019 entitled Testing Types: An Introduction to dtslint.I included Item 52: Be Aware of the Pitf
ご来店いただきありがとうございます。新刊『プログラマーのためのCPU入門 ― CPUは如何にしてソフトウェアを高速に実行するのか』発売開始のお知らせです。 ほぼすべてのソフトウェア開発者がお世話になるコンピューターの最重要パーツ、CPU。「演算をする」というざっくりした役割は知っているし、もう少し踏み込んでレジスタやアセンブリ命令、あるいはさらに踏み込んで、NAND/OR/NOT回路による演算装置といった原理を勉強したことがあるプログラマーの方も少なくないと思います。 しかし、現代のソフトウェアにおいてCPUがもたらす大きな価値は、その原理のみならず、むしろその尋常ならざる高速さにこそあるといっても過言ではないでしょう。 CPUの性能は、半導体技術の進化やハードウェア構成の妙といった物理的な要因のみによって決まるわけではありません。その裏には、パイプライン化やスーパースカラ化、さらには分岐
0.はじめに 2001年7月、任天堂が裁判所に対してとある訴訟を起こしました。 相手先はファミ通の発売元であるエンターブレインと、有限会社ティルナノーグ。目的はとある一本のゲームの販売差し止めと、賠償金支払い。そのゲームソフトの名前は「ティアリングサーガ ユトナ英雄戦記」。 これが有名なエムブレムサーガ裁判の発端です。これは一部任天堂が勝訴しつつもかつ、「クリエイターが別会社で似たような作風の作品をつくっても問題がない」という判例が下ったことで有名です。ある種、ゲームの歴史のターニングポイントともいえる裁判であります。 そんな裁判でありますが、実際に判決文を読んだことがある人はどれだけいるでしょうか? あんまりいないと思います。私もようやく読みました。必死になって。大変でした。 この記事はエムブレムサーガ裁判の流れを追いつつ、どのようなやりとりがあり、具体的にどこが認められ、どこが認められ
Selling NPM packages could be a great way for creators to earn money and in return make better software for buyers. But almost nobody is doing it. We think it is because the process is too cumbersome for both parties. NPM Kiosk is an idea for how the ergonomics can be improved - it is also a template for selling and installing private NPM packages without the need for private registries. The probl
年末年始にフロントエンド論みたいな記事をいくつか見たが、僕ら古のSPA職人がやってきたフロントエンドという職域と目指していたものが失伝しかけている気がするので、ここに時代ごとに何を考えていたか、雑に書き殴る。 注意点として、 2004から始まるが、自分がプログラミングを始めたのが2010, 業務としてコードを書き始めたのが 2012 なので、解像度が高いのはそれ以降になる。 tl;dr 2004: 動き出す HTML 2011: 構造化のはじまり 2015: 贅沢品としてのSPAとコミュニティ分化 2017: 貧者のSPA 2019: 守破離としてのパフォーマンス 2004: 動きだす HTML AJAX の時代。要は XMLHTTPRequest で取得したコンテンツに応じて、動的書き換えをDOM書き換えを行うこと。今では名付けるほどでもない操作だが、HTMLが静的なものをやめたことは、
「Dart 3」が来年登場。完全Nullセーフな言語となり、Nullセーフティなしの実行はサポート外に アプリケーションフレームワーク「Flutter」で使われているプログラミング言語「Dart」の開発チームは、来年(2023年)半ばにメジャーバージョンアップとなる「Dart 3」のリリースを予定していると発表しました。 The road to Dart 3 Dart 3, expected by mid 2023, will only support sound null safety. Learn more about how Dart's sound safety compares to other languages, and how we're preparing for this major release in the blog by @MiSvTh → https://t.
This post is the first of a series of four. The following posts will be released in the coming weeks. If you don't want to miss them, follow us on Twitter ! --> Text format and AST <-- Building a Parser Building a Compiler Building a Runtime Code on Github WebAssembly Compiler In this series of blog posts, we are going to build a compiler for the WebAssembly (Wasm) text format. Not for the whole s
Rendering between groups of styles conditionally Tamagui comes in three parts: Tamagui Core (@tamagui/core) is a style library for React Native and web that supports 100% of the React Native API surface in a 0-dependency library. It adds all the goodies of modern style libraries into a cohesive package. Tamagui Static (@tamagui/static) is an optimizing compiler on top of Core, turning even inline
No spooky cookiesCookies are best fresh, so what are the latest recipes to ensure you can still enjoy spooky season without any stale cookies? Published on Monday, October 24, 2022 Cookies are best fresh, so what are the latest recipes to ensure you can still enjoy spooky season without any stale cookies? We are on the path towards phasing out third-party cookies across the web platform. That's a
FF14を新生から暁月まで45日で駆け抜けた感想.md 10/5にはじめて11/20 に 6.0 のEDまでクリアした。最新パッチではないが、公式で言う「ハイデリン・ゾディアーク編」が綺麗に完結したので、この時点での感想を書くことにする。書き上げて見直したら14000字ぐらいあった。 想定している読み手は、感想に飢えてそうな既プレーのヒカセン層、気になってるが手を付けてない新規候補の両方。ロードストーンに書かないのは、ロードストーンで響く範囲が、コミュニティの一部に閉じてる印象があるので。。。。 また、あわよくば一緒に過去の極コンテンツを予習なし下限でやりましょうという意図があります。下限、やろうぜ。 最初にまとめ 「ゲームはプレーヤーと開発者との対話」派にとって、最高のコンテンツ MMORPGとソロRPGの楽しみを全取りしようとしていて、それ故のちぐはぐさが残っているが、FFシリーズでも
Today we are excited to announce the availability of TypeScript 4.9! If you’re not familiar with TypeScript, it’s a language that builds on JavaScript by adding types and type-checking. Types can describe things like the shapes of our objects, how functions can be called, and whether a property can be null or undefined. TypeScript can check these types to make sure we’re not making mistakes in our
🍃 Hack Club Sprig 🍃 💻 Online Editor: Make a game | 👀 Gallery: Find games | 🕸 Website Sprig is a game console where every user is a creator. It can only be obtained by building a tile-based game in the web-based game editor and shipping it in the community gallery. It's made by Hack Club. You should be able to get started in Sprig with very little programming experience. Even if you're an expe
久しぶりに、いわゆるポエムを。 新規・運用ヘルプを問わず、受託や副業でよくフロントエンドをやってるWeb屋の見解、そして手札のお悩み。 この先、また技術選定する際なんかにも参考になるかと思ったので。 React 「いまフロントエンドやるなら最初に覚えるべき!」は、もう過去の話かなーと個人的には思ってる。 Reactは`UI = fn(state)`なのが良い!とか言われるけど、あなたが必要としてるのは`UI = Component(props)`かもよって。 一昔前までは、たしかにあらゆる面で頭一つ抜けてる印象はあったけど、今はそうでもないか、その差はだいぶ埋まってきてると思ってる。(もちろん先行者利益みたいなところで、エコシステムはまだまだ優位な差があるかもしれんけど、それもあまり実感できたことはないし、いまからはじめる人はそんなんで困らんやろうし) 原初の時代からReactな案件をそれ
WebAssembly, a.k.a. WASM, is a standard defining a low-level programming language suitable (A) as a target for cross-compilation from many other languages and (B) for running via a virtual machine in a browser. Designed with scriptability via JavaScript in mind, it provides a way to compile C code (among others) to WASM and script it via JavaScript with relatively little friction despite the vast
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く