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災害とTwitterに関するoctavariumのブックマーク (2)

  • アイスランド火山噴火。旅行者が頼ったのはコールセンターよりツイッターだった:In the looop:オルタナティブ・ブログ

    4月14日に噴火したアイスランド火山灰による航空業界の損失は1600億円に上ったようだ。 被害範囲も広く,欧州を中心に30カ国近くの空港が巻き込まれ,数百万人におよぶ乗客が世界各地で足止めされる結果となった。 航空被害のピークは過ぎたが,隣接する火山の噴火を誘発する恐れもあり,いまだ予断を許さない状況が続いている。 運行再開の見通しが立たないまま海外に取り残された旅行者は,一斉に電話に殺到。各社のコールセンターはたちまち悲鳴をあげ,その多くはパンクすることとなった。 緊急災害時において,コールセンターは(ツイッターと比較して)いくつかの構造的な欠陥を持っている。 電話回線に制限があり,臨機応変に回線数をコントロールすることが困難なこと マンツーマン対応となるため,必要オペレーター数が被害者規模に正比例して増大すること やはりマンツーマン型のため,集まった被害者同士が情報交換したり,助け合っ

    アイスランド火山噴火。旅行者が頼ったのはコールセンターよりツイッターだった:In the looop:オルタナティブ・ブログ
  • Haiti Earthquake: Twitter Pictures Sweep Across the Web [PHOTOS]

    Haiti Earthquake: Twitter Pictures Sweep Across the Web [PHOTOS] An outpouring of well wishes and support for the Haitian people has swept the web in the wake of a devastating 7.0 earthquake in Haiti. And just like during the Eureka earthquake, tweets have quickly spread moving and gut-wrenching TwitPics of the disaster. Photos taken by journalist @CarelPedre on his mobile phone are providing a gl

    Haiti Earthquake: Twitter Pictures Sweep Across the Web [PHOTOS]
    octavarium
    octavarium 2010/01/14
    There are also thousands of Facebook (Facebook) and Twitter (Twitter) updates on the disaster appearing every minute. The web has been moved by the plight of the Haitian people. Social media has quickly become the first place where millions react to large-scale catastrophes.
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