There’s a shift underway in Asia that’s reverberating through global financial markets. Japan’s stock market, overlooked by investors for decades, is making a furious comeback. The benchmark Nikkei 225 index is edging closer to the record it set on Dec. 29, 1989, which effectively marked the peak of Japan’s economic ascendancy before a collapse that led to decades of low growth. China, long an imp
米経済の重心が南部へシフトしている。商務省のデータによると2022年4〜6月期、米国の実質国内総生産(GDP)に占める南東部6州の割合がニューヨークやボストン、ワシントンDCなど主要都市が位置する北東部11州1地区を超えた。首都ワシントンDCやメリーランド州、デラウェア州を含む北東部(このほかコネティカット、メーン、マサチューセッツ、ニューハンプシャー、ニュージャージー、ニューヨーク、ペンシル
I’ve written too many negative stories about digital media platforms in recent months. I’ve started to worry. Am I turning into Dr. Doom and Mr. Gloom? In all fairness, my predictions have proven sadly accurate. After I served up these dismal forecasts for Facebook, Spotify, Netflix, and others, their share prices took a steep dive. I’m not sure that’s a good thing—I’d like to see digital media im
先日中国北京市に訪れた際、幸運にも中秋節(9月19日)にあたった。中秋節とは、旧暦8月15日に当たる中秋の名月(十五夜)を指し、中国においては、月を観賞しながら月餅を食べ、家族団らんを楽しむ節句である。当日、空気の悪さから月が見えないのではないかと懸念されたが、それは杞憂に終わり月餅を食べながら満月を眺め中秋節を満喫することができた。さて、前述したように中秋節とは本来的には「月を愛でる」節句であるが、現在は「月餅を食す」ことがメインであると言っても過言ではない。また、自分で買うにとどまらず、親しい人や今後関係を築きたい人に対して月餅を贈答することも多い。事実、中秋節の一ヵ月前ぐらいからデパートやスーパーでは特設会場が設けられ、し烈な月餅商戦が繰り広げられる。過剰ともいえるほどの絢爛豪華な包装が施され、中には何千元という高価な月餅も存在する。また、月餅の餡は伝統的に「豆沙(こしあん)」や「五
Recent studies in psychology and neuroscience offer systematic evidence that fictional works exert a surprisingly strong influence on readers and have the power to shape their opinions and worldviews. Building on these findings, we study what we term Potterian economics, the economic ideas, insights, and structure, found in Harry Potter books, to assess how the books might affect economic literacy
I’ve got some bad news. Behavioral economics is dead. Yes, it’s still being taught. Yes, it’s still being researched by academics around the world. Yes, it’s still being used by practitioners and government officials across the globe. It sure does look alive… but it’s a zombie—inside and out. Why do I say this? Two primary reasons: Core behavioral economics findings have been failing to replicate
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く