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Houdini Foundation は、Houdini とそのノードベースのプロシージャルワークフローを学び、映像制作やゲーム開発用の 3DCG の制作をしたいアーティスト向けの書籍です。Houdini アーティストがよく使用するツールやテクニック、簡単なプロジェクトを一から構築するレッスンを複数こなし、またその過程でできるノードとネットワークをまとめてゲームエンジンンにもっていく方法などを学んでいきます。 Houdini 19.5 用 Houdini Foundations 日本語版は、アーティストが Houdini への第一歩を踏み出すために 9つのチュートリアルで構成され、全部で226 ページあり、冊子の購入 (有償) またはPDF でのダウンロード (無償) が可能です。
SideFX は、Houdini Engine for UE4 および Houdini Engine for Unity の無償提供を開始しました。以前は Houdini Indie ユーザには無償提供されていましたが、商用版をお使いのアーティストやスタジオにも、Houdini で作成したプロシージャルアセットを UE4 および Unity ゲームエディタに幅広く導入し、ゲームや XR 開発、バーチャルプロダクション、デザインビジュアライゼーションなど、多様な用途に Houdini アセットを利用できるようになります。 Houdini Engine のパワーにより、Houdini でカスタム UI と共に組み込んだプロシージャルツールやアセットを UE4 や Unity で読み込むことが可能になり、Houdini の知識の有無にかかわらずアーティストが使用できるようになります。 Houdi
SideFX is pleased to announce that Houdini Engine for UE4 and Houdini Engine for Unity are now available for commercial customers for free. Previously free for artists using Houdini Indie, this now gives commercial artists and studios the ability to widely deploy procedural assets created in Houdini to the UE4 and Unity real-time 3D platforms for use in game and XR development, virtual production
Houdini では、すべての操作がそれぞれノードとして格納されます。これらのノードがワイヤで接続されることでネットワークとなり、それが成果物を精錬するレシピとして定義され、出力を繰り返す際に同じでありつつユニークな結果を可能にします。 ノードが情報を格納し、またネットワーク内の他のノードにアトリビュートとして受け渡すことが Houdini がプロシージャルであることを決定付けています。 直感的 アーティスト向けツール ノードが Houdini にユニークかつ強力なパワーを与えていますが、ビューポートシェルフにはよりアーティストフレンドリーな操作を可能にするツールが豊富にあります。裏では Houdini がノードとネットワークを作成してくれています。Houdini では、ノードから枝分かれして異なる方法を取ることが容易なので、アーティストが途中から異なるクリエィティブ手法を模索ことを手助け
「スパイダーマン:スパイダーバース」(Spider-Man: Into the Spider-Verse)は、近年公開された映画の中でも、特筆すべき革新的なアニメーション映画です。共同監督を務めたボブ・ペルシケッティ、ピーター・ラムジー、ロドニー・ロスマンがSony Pictures Imageworks社に与えた課題は、3Dアニメーションに2Dならではの画面デザインを組み合わせて、2代目スパイダーマン、マイルス・モラレスのストーリーに生命を吹き込むことでした。つまり、Imageworksは既存のアニメーションパイプラインを変えて(時には「壊して」)、制作に臨む必要があったわけです。同社がCGIに使用したのは、Houdiniを含む現行のメインツールでしたが、そのアプローチにはいくつか新しい方法が取り入れられました。チームの主要メンバーに、たっぷりと語っていただきましょう。
In Houdini, every action is stored in a node. These nodes are then “wired” into networks which define a “recipe” that can be tweaked to refine the outcome then repeated to create similar yet unique results. The ability for nodes to be saved and to pass information, in the form of attributes, down the chain is what gives Houdini its procedural nature. INTUITIVE Artist Friendly Tools While the nodes
Spider-Man: Into the Spider-Verse has proved to be one of the most innovative animated features released in recent times. Directors Bob Persichetti, Peter Ramsey and Rodney Rothman tasked Sony Pictures Imageworks with using 3D animation combined with more of a 2D aesthetic to bring the story of the latest Spider-Man, Miles Morales, to life. That meant that Imageworks had to adapt - and even ‘break
This video is an overview on the creation of a digital landscape I made, called "Green Mountains". All of the necessary tools needed for the creation of "Green Mountains", which includes plant scattering, texture setup, atmosphere setup was done in Houdini and rendered in Mantra. This was the first time that I had used Houdini, as my tools for creating digital landscapes are normally Vue, PlantFac
Game Development Toolset は Houdini におけるゲーム関連のワークフローをスピードアップするための高度なツールのコレクションです。 UV 編集から、シミュレーションよりモーションベクトルを抽出するなど、90以上のツールが用意されています。 これらのツールは通常の Houdini の開発サイクルからは分離しており、テスト可能な状態になったらすぐに使うことができるようになっています。これらのツールは現在 SideFX の github ページで公開されており、Houdini 内部から近く更新可能になる予定です。 16.5 より、Houdini 内より直接ダウンロードできるようになりました。 Games Development シェルフ (これ自体は表示するように自分でしなければならないかもしれません) 以下の Update Toolset ボタンをクリックしてくだ
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Uncharted 4: A Thief's End is the final installment to the popular and much loved action-adventure game developed by Naughty Dog. It was first announced in November 2013 and the level of anticipation for the game has been overwhelming, to say the least. Now that the game has been out for a few weeks, SideFX was able to have a chat with Neilan Naicker and Raymond Popka on what it was like to work o
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The objective of this lesson is to help you become familiar with the Houdini interface and comfortable navigating around Houdini. We will work together through a few basic examples as we study how data flows through Houdini. This session is a repeat of the "Intro to Houdini" workshop taught at Side Effects, Santa Monica. Lesson 1: Intro Workshop Lesson 2: UI & Modeling Lesson 3: Digital Assets Les
These were made during the H12 Beta program and several people have commented on how useful they were and would like continued access to them, so we've posted them here for everyone to have a look at. Enjoy! *NOTE* Things have changed a bit since these videos were made by Mario Marengo but they are still an excellent source of information on the inner workings of Pyro FX 2. The following videos ta
Forgot your password? Click here • No account yet? Please Register • Or login using Houdini Topics Posts Last post News Houdini news updates. 152 Topics 221 Posts Houdini 20.5 Production … chrism Dec. 12, 2024 Houdini Indie and Apprentice A place for Indie and Apprentice users to ask questions 12108 Topics 46235 Posts Blocky noise in VOPs DarrynRogers today Technical Discussion An open quest
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