初心者部屋 Papervision3D初心者のための部屋です。 質問の内容が判別できるときは、他の適切な部屋に投稿ください。 質問はできるだけ具体的に。自分の制作環境も記載しましょう。
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Hey!You must enter an email address for your friend! Hooray.Thanks for spreading the love. We hope it's contagious. In a good way. VizualPV3D is a Flash Visualization Application that provides a GUI interface to create and manipulate objects in 3D scenes using Papervision3D. VizualPV3D was originally created by JUXT Sr. ActionScripter, Gary Stasiuk, to help produce the Adobe Brilliant site. Over
attitude Control(要:FlashPlayer9) haramakotoさんのエントリー「方向ベクトルからMatrix回転への変換」を読んで。 ある方向に形状の任意軸ベクトルを揃えることで、姿勢を制御するというお題。 haramakotoさんはクォータニオンで挑戦されているようなので、オレは行列でやってみた。正直言ってオレもよくわかってないんだけど、なんとなく上手くいったので書いておく。 例えば、ある形状のY軸を適当な方向に向けたい場合の手順は 姿勢をコントロールしたいオブジェクトのY軸ベクトルをゲット — [1]元の姿勢 ゲットしたY軸のベクトルに目標座標のベクトルを加算して新しいベクトルをゲット — [2]変形後の姿勢 [1]と[2]の外積をとって、法線ベクトル(回転軸)をゲット — [3] 二つのベクトルの角度をゲット — [4] [3]のベクトルと、[4]の角度でも
by Mark Walters Representing exact geographic locations on the earth, or geocoding, has become a popular topic lately. All the mapping service providers, such as Google, MapQuest, and Yahoo!, geocode addresses on their respective maps so you can easily see a specific location and get directions between multiple locations. With each of these services now providing public APIs, anyone can create mas
Papervision3Dのポリゴン描画機能を使って、ペラペラアニメーションをさせる仕事があったので、そこで作ったものを紹介します。 概要 マイクロソフトの展開している「Touch! Windows Mobile キャンペーン」用のアトラクションとして、携帯端末と液晶ビジョンの連携したコンテンツ「TOUCH THE ILLUMINATION」を制作しました。Windows Mobileを搭載した携帯端末でオリジナルのキャラクターを作成して送信すると、それがビジョン側に登場し、クリスマスツリーのオーナメントの一部になるという、ロマンチックな思い出を残すコンテンツとなっています。現在六本木ヒルズの展望台「東京シティビュー」にて毎夜公開されていますので、お立ち寄りの際はぜひ遊んでみてください。ぜひカップルで。 このなかで私は「ビジョン側のキャラクターアニメーション」という極めてピンポイントな開発
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As some of you might have noticed - I love coming back to old projects and doing them right (see Dragging in 3D, various Sound/particle projects, and so on). Well, shadows in no different. One of my first posts EVER was Papervision Shadow Casting - it gave developers the ability to shade faces of an object material with "casters" - which obviously cast shadows. It was slow, looked decent if you kn
360° Video with Papervision3D This page has moved. You will be automatically redirected. New location: http://www.cornflex.org/?p=1 Please update your bookmarks.
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