前置き 概要 タイトルの件で、書き方や条件次第でパフォーマンスが変わったりしないかというのを確認したかった。 単なる自分向けの備忘録というか記録の羅列です。 コンパイル時の規則もC言語の読み方もよく分かっていません。 たぶん遠回りしてるんだろうなという感じがひしひしといたします。 環境 Haxe 4.0.5 HashLink 1.10 GitHub プリミティブ値を対象とする処理 (準備)コールバック関数を受け取る関数 単体実行 任意のコールバック関数を受け取って実行する関数を用意
前置き 概要 タイトルの件で、書き方や条件次第でパフォーマンスが変わったりしないかというのを確認したかった。 単なる自分向けの備忘録というか記録の羅列です。 コンパイル時の規則もC言語の読み方もよく分かっていません。 たぶん遠回りしてるんだろうなという感じがひしひしといたします。 環境 Haxe 4.0.5 HashLink 1.10 GitHub プリミティブ値を対象とする処理 (準備)コールバック関数を受け取る関数 単体実行 任意のコールバック関数を受け取って実行する関数を用意
Compile HashLink bytecode can be produced by using Haxe compiler (requires Haxe 3.4+) haxe -hl output.hl -main MyApp Run HashLink bytecode can be run using HL/JIT virtual machine. hl output.hl Dual compilation HashLink bytecode can be either run through HL/JIT virtual machine or converted to C with HL/C: haxe -hl out/main.c -main MyApp gcc -O3 -o myapp -std=c11 -I out out/main.c -lhl [-L/path/to/r
Find out more about HashLink, the newest Haxe target, a virtual machine used to develop system/server/desktop applications. Article by Nicolas Cannasse on 2016-11-22. Comments This is first post of a series of articles covering the new HashLink target for Haxe, read Part 2 HashLink is a new Haxe target that was announced a few weeks ago which I have worked on for the past year and thought about fo
Haxe 3.3 introduces a powerful and flexible new Lua target. Here's how to get started with it. Article by Justin Donaldson on 2016-04-28. Comments The Lua target is now available in the Haxe Foundation repo, and in Haxe nightlies. Naturally, you will also need a Lua installation. Version 5.2 is preferred. For Linux based systems, you can use your favorite package installer. For Windows, try the Lu
Suggest a link Correct this issueThe Haxe Foundation officially released Haxe 3.2.0 on Tuesday 12th May 2015. To read about all the new features, fixes and breaking changes checkout the Haxe 3.2.0-rc2 and Haxe 3.2.0 release details. しょーへー90.9 has also written New features of Haxe 3.2.0 [jp], so obviously a lot of the same points are covered. Python TargetThe newest addition to the list of Haxe tar
class Main { static function main() { new Main(); } var a = "world"; function new () { trace("hello " + a); } } class Main: def __init__(self): self.a = None self.a = "world" print(str(("hello " + HxOverrides.stringOrNull(self.a)))) @staticmethod def main(): Main() class HxOverrides: @staticmethod def stringOrNull(s): if (s is None): return "null" else: return s Main.main() Issue : #2924 定数畳み込みの強化
ここしばらく仕事で忙しく、久しぶりの更新となってしまいましたが、ここ1週間程時間に余裕が出来きましたので、改めて更新していこうと思います。 今回のネタはAltJSに関してです。 JSX、CoffeeScript、Dart、その他様々な言語がAltJSとして存在していますが、個人的に気になっているHaxeとTypeScriptで同一のHTMLで同じ構成をもったコンテンツを作って比較してみました。 まずはHaxe、TypeScriptそれぞれの特徴です。 http://haxe.org/ 2005年~(現時点での最新バージョンは3.0) 静的型付け(ただし動的型も使用可能)のオブジェクト指向言語 ActionScript3.0に非常に類似 JavaScriptだけでなく、Flash/AIR/C++/PHP/Java/C#/Neko他に変換 http://www.typescriptlang.o
Lua target for Haxe language Related project https://github.com/PeyTy/XuaJIT Preamble (updated 2019) Primary idea was to use LuaJIT highest(!)-performance virtual machine as a Haxe main execution ennvironment 💥 I still think this is great idea, because deep investigation shows that reflective laguages like Haxe (i.e. field access by dynamic name resolution, like var a:{ xxx } = whatever_with_fiel
Haxeで疑似乱数を生成するためのコードです。 標準ライブラリにMath.random()などがありますが、シード値を使えないので自分で作ってみました。 Xorshiftアルゴリズムを利用しています。 x,y,z,wはシード値です。UIntの正の整数か0を入力してください。 ただし、x + y + z + w = 0だと動かないので注意! class Xorshift { private var x:UInt; private var y:UInt; private var z:UInt; private var w:UInt; private var t:UInt; public function new(x:UInt = 1234, y:UInt = 5678, z:UInt = 9876, w:UInt = 5432) { this.x = x; this.y = y; this.z
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く