こんにちは。 シャノンです。3作目になります。そう遠くない昔の話。曲・詞・絵・動画 シャノンhttps://twitter.com/shannon_gohanhttps://www.youtube.com/channel/UCJIJNGZ9a53bqBdcjII4cgAマイリスト mylist/60680738新曲(7/19) 「死について」→ sm33551680前作 「わたしは水になる」→sm32692989Youtube→https://www.youtube.com/watch?v=wR8gMHnyz1w歌詞&Offvocal→ https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1BhfrjZzAOBgcWRHmb-01cUKfMRjIzpyX
〇テトさん10周年おめでとうございます!ミニアルバムっぽく3曲続けてどうぞ。 廃隧道:0:00~ 虚光:4:22~ エトリュートの歌:9:07~ ちなみにタイトルの元ネタはエトリュート→ettriwt→twi〇t〇rとなります(どうでもいい〇collt:mylist/24218725〇mp3ダウンロード 廃隧道:https://soundcloud.com/yuhyuhyuhxibbd2/utau-4 虚光:https://soundcloud.com/yuhyuhyuhxibbd2/utau-5 エトリュートの歌:https://soundcloud.com/yuhyuhyuhxibbd2/utau-6〇インストアルバムもよろしくお願い致します。https://yuh2532.booth.pm/items/541806
ジェネレータと自己参照周りの問題整理,および新しく提案された参照型 Pin と自動トレイト Unpin の概略。 あくまで自分の理解の範囲内でまとめたものなので正確性は保証しません。分からなくなったら @withoutboats 氏の解説を参照してください… 背景 ジェネレータ・コルーチン (RFC 2033) ジェネレータをサポートするための言語機能は RFC 2033 で提案されている(この RFC は "Experimental RFC" という位置づけで採択されており,通常とは異なる開発体制をとっているらしい)。現在,generators と generator_trait という二つの feature gate が提供されており,それぞれ次の機能が解放される。 generators yield キーワードおよびジェネレータ定義用の構文を有効化する。 generator_trait
この前の「『Haskellによる関数プログラミングの思考法』読書会」の後の懇親会(?)で 多相バリアント の話になりまして,その時に以下の記事が話題にあがった. 多相バリアントを使いこなそう(1) - osiire’s blog 多相バリアントを使いこなそう(2) - osiire’s blog 多相バリアントを使いこなそう(3) - osiire’s blog 多相バリアントを使いこなそう(4) - osiire’s blog これらの記事は OCaml で多相バリアントの紹介をしています. ということで,同様の議論を Haskell でもしてみた!というのが,この記事の内容です. (2018.04.13 追記アリ) Haskell と多相バリアント 悲しいことに,Haskell には組み込みで多相バリアントは無い(バリアントとは Haskell の代数的データ型における直和型と概ね一緒
LWN recently looked at the kernel's max() macro and the effort put into ensuring that it would evaluate to a "constant expression" as seen by the compiler. After a number of iterations, it would appear that the problem has been solved. For your reading pleasure, here is the new form of max(), extracted from the patch posted by Kees Cook: #define __typecheck(x, y) \ (!!(sizeof((typeof(x)*)1 == (typ
Interpretable Machine Learning A Guide for Making Black Box Models Explainable Christoph Molnar 2023-08-21 Summary Machine learning has great potential for improving products, processes and research. But computers usually do not explain their predictions which is a barrier to the adoption of machine learning. This book is about making machine learning models and their decisions interpretable. Afte
I’ve been going through a period of programming language wanderlust over the past couple months. Recently, I’ve been quite interested in Rust. Coming from Python, I’ve found a lot of Rust’s language features to be quite powerful. Earlier this year, I dug deep into Go. For the most part, I enjoy Go: It’s a simple language that can be learned in a few hours (literally). Its structure promotes good p
In the two years after publishing this, I worked on refining this algorithm to power a real-time world generator, called Generate Worlds, and it lets you design your own 2D and 3D tile sets and explore the worlds they generate in first-person. I have a post that describes it, and it’s available for purchase on itch.io. Here’s Generate Worlds in action: Introduction This post describes two algorith
To say my first foray into Rust was a frustrating struggle would be an understatement. I picked a terrible first project that left me neck deep in Rust’s trickiest areas right off the bat. I was excited to try again. A few years ago I wrote Sumoshell, a CLI App for log analysis. I’d wanted to improve it for a while, so porting it to Rust seemed like a nice way to kill two birds with one stone. Lik
You can't Rust that written on Saturday, March 31, 2018 The last year has been fun because I could build a lot for really nice stuff for Sentry in Rust and for the first time the development experience was without bigger roadblocks. While we have been using Rust before it now feels different because the ecosystem is so much more stable and we ran less against language or tooling issues. However ta
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く