Thank you all for a wonderful semester. Here is a summary, in chronological order, of our recorded lectures. You can also view the entire playlist on youtube. Course Introduction Marti Hearst, the course instructor at UC Berkeley, introduces the main concepts for the course, and Gilad Mishne (@gilad) of Twitter describes his goals for the course and provides an introduction to Twitter. (slides
The video from my Seattle Ignite talk last month on Startup Metrics for Pirates is now available for your viewing pleasure below: If you don't want to watch video, 80% of the value of the talk is in these 2 pix: Please feel free to steal this talk & distribute to others; my slides are here: and of course i am *always* open to feedback on this info. ps - SlideShare.net rocks... use it. Posted by Da
今やサービスの企画・開発そして改善をデータ・ドリブンで行うのは、もはや常識です。 サービスの良し悪しを語る時に、担当者の感覚値と最終的な売上を見て判断するだけでなく、ユーザーの動きを数字に落として判断する際に取り上げられるようになったのは、適切にユーザの動きを見て、価値を提供するための大きな進歩だと考えられます。 ただし、その一方で最近は数字だけが独り歩きしてしまうケースもあるようです。 結果として、目標としているKPIは瞬間的に改善されるものの、実のユーザーが必要としているものと合致せず結局は長期的に見るとユーザを失ってしまう。そのような話を聞く機会が増えました。 このような『悲劇』を防ぎ、ユーザーと優良な関係を長く保ち安定的な成長を目指すためには、正しい目標の設定と、それに応じた指標の設計が必要です。今回は『継続率』という指標の重要さを紐解いた上で、KPI設計全体の流れと、気をつけるべ
You might have heard of Cohort Analysis – it’s a time-tested segmentaiton technique used to understand user behavior. Cohort analysis has never been a core part of Google Analytics – it’s always been a bit of a hack. I wanted to discuss how to do cohort analysis with Google Analytics today and what it might look like in the future. What is a Cohort? Let’s use a definition from Wikipedia: A cohort
Sometimes, when you’re buried in data, statistics, graphs and reports, analytics work can feel a tad dry. Personally, I tolerate creating reports (generally by automating them) but find analysis (identifying why the data is the way it is) rather compelling. In this first of several posts on cohort analysis I’m going to explore why dividing your visitors into cohorts is the fastest path to the insi
(ニューヨーク州立大学作成[1]) コホート研究(コホートけんきゅう、英語: cohort study)は、分析疫学における手法の1つであり、特定の要因に曝露した集団と曝露していない集団を一定期間追跡し、研究対象となる疾病の発生率を比較することで、要因と疾病発生の関連を調べる観察研究の一種である。要因対照研究(factor-control study)とも呼ばれる。 ある基盤(地域、職業など)を元に行う研究では、実験的な介入は行わない。主に一回の調査を行う「横断研究」と、二回以上にわたり調査を行う「縦断研究」があり、後者の中で特に最初の調査の対象者集団をコホートと呼ぶ。コホート研究はこの集団を前向きに追跡しているので、曝露から疾病発生までの過程を時間を追って観察することができる。したがって、疾病の自然史を調べることができる、観察の時間的な順序や論理の流れが実験に近い、複数の疾病についての調
Graphite does three things: Kick ass. Chew bubblegum. Make it easy to store and graph metrics. (And it’s all out of bubblegum.) Learn more about Graphite About the Project Graphite is an enterprise-ready monitoring tool that runs equally well on cheap hardware or Cloud infrastructure. Teams use Graphite to track the performance of their websites, applications, business services, and networked serv
デザイナーズブランドのビジネス展開について、考えさせられるブログ記事があった。台東デザイナーズビレッジの鈴木淳村長が1月8日に投稿した記事である。 これは、繊研新聞に掲載された昨年秋の東京コレクションの総評に対する反論である。日本のデザイナーズブランドビジネスの厳しい、というかお寒い現状がよく理解できる内容だといえる。 パリコレクションを頂点とする欧米のコレクションショーは毎年、春と秋の年2回開催される。日本の東京コレクションもこれに倣っている。パリコレクション、ミラノコレクション、ニューヨークコレクションではデザイナーズブランドやラグジュアリーブランドが半年先のスタイルをショー形式で発表し、それをバイヤーが買いつける。欧米のコレクションショーではそこでかなりの金額のビジネスが成立する。まずこの背景を押さえておく必要がある。 その上で、繊研新聞の記事から引用する。 13年春夏のデザイナーズ
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