あなたはデジカメやスマホで撮影した写真をどうやってプリントしていますか? 写真はやっぱりプリントし、思い出としてアルバムに保存したい。綺麗に撮れた写真ならなおさらそう思いますよね? しかし、昨今流行りのネットプリントでは プリントの結果に不満が残る 思っていた結果とは違う写真が送られてきた など不満の声も多く寄せられています。 これはプリントサービスのほとんどが業務用プリンターを使っての自動プリントに任せっきりだから起きてしまう現象です。 本来町の写真屋さんではフォトマイスターと呼ばれるプロの写真家が一枚一枚手作業で補正したものをプリントしていました。だから美しい思い出として残されてきたのです。 しかし、ネットビジネスが隆盛の今、町のフォトマイスターたちは次第に姿を消し、安価で手軽なプリンターがその座にとって変わってきました。 しかし、そのツケはユーザーさんに回ることになったのです。これが
Flash Player’s EOL is coming at the end of 2020. See the roadmap for Flash Player and AIR’s EOL: Adobe Flash Player EOL General Information Page The Future of Adobe AIR You can access the archived documents relevant to Flash Runtime even after the Flash EOL date. We are providing access to the archived documents for all the user/developers community to download. These documents are now no longer u
HTML5 + flash hybrid Complexity, reduced Supporting HTML5 audio can be tedious in modern browsers, let alone legacy ones. With real-world visitors using browsers ranging from mobile Safari to IE 6 across a wide range of devices, there can be many support cases to consider. SoundManager 2 gives you a single, powerful API that supports both new and old, using HTML5 audio where supported and optional
新しくなった Microphone API Adobe AIR 2.0 beta のリリースによって、Microphone クラスのインスタンスからSampleDataEvent.SAMPLE_DATAイベントがディスパッチされるようになりました。これは、マイク入力の波形データを扱えるようになったという意味で、具体的にはマイクから入力された音の波形を表示したり、録音したりできるようになりました。 これまでの Microphone API では、下に示すような、マイク入力レベルしか得ることができませんでした。(※マイク入力レベルとは、「音量」と考えて頂いて問題ないと思います。) ダウンロード 重要: このサンプルアプリケーションは、AIR 2 betaの機能を体験するために作成されています。お試しになる場合は、AIR 2 beta ランタイムを先にインストールする必要があります。なお、既にA
その他のコマンド オクターブ操作(o+数字): オクターブを指定。例)o4(オクターブを4に) 音長先行指定(l+数字): 省略時のデフォルト値を指定。例)l16(以後は16分音符で演奏) 繰り返し([ ... ]+数字): [ ... ]内を繰り返す。例)[cde]2(ドレミを2回演奏する) 音色: %0@0 … 矩形波(デフォルト) %0@1 … ノイズ %1@8 … 三角波 詳しく見る このサービスは、演奏部にSiONを利用しています。
The era of 8bit musicBefore the 1980’s, games had no background music apart from the beeps heard when moving from one level to another. But background music for games is undeniably thrilling for any gamer. Gradually the 8bit music developed, which finds its origin in Europe. Especially the well-known background music of Super Mario is a characteristic 8bit music. But what exactly does 8bit music m
Since seeing André Michelle’s and Frank Baumgartner’s wonderful and innovative audio programming efforts, I’m sure many of you are wondering how on earth you can synthesize sound in Flash. Not happy seeing black magic at work, I set out to write an audio library that allows users to create raw PCM audio data and to feed it into the Flash audio subsystem. To start with I checked out the Sound class
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く