タグ

2016年6月11日のブックマーク (2件)

  • Airtime Relaunches with Major Overhaul using ECS | Amazon Web Services

    AWS Compute Blog Airtime Relaunches with Major Overhaul using ECS Guest post by Abby Fuller (@abbyfuller) of Airtime A major part of the recent Airtime relaunch was an architecture overhaul changing our application from monolith to microservices. This switch was intended to solve some long-standing issues (bottlenecked deployments, limited redundancy, and inconsistent testing and staging/productio

    Airtime Relaunches with Major Overhaul using ECS | Amazon Web Services
    riywo
    riywo 2016/06/11
    最近増えてますね、Amazon ECSでMicroservices化
  • Docker と ECS と WebSocket で最強のリアルタイム・マルチプレイ環境を運用 | GREE Engineering

    概要 AWS ECS でマルチプレイゲーム用インスタンスの管理すると限りなく最強。 はじめに リアルタイム・マルチプレイゲームを作る時、まず考えられることは、あるプレイヤーの行動や状態が他のプレイヤーに伝わることではないかと思われます。しかし、スマートフォンアプリは不安定であったり、複数端末同士で(基地局やバックボーンを介さずに)物理的に直接接続することは出来ませんし、理論的にできたとしても、だいたい開発が進んでいくうちに排他制御の問題などで炎上、もしくはとん挫してしまいます。軽い気持ちでマルチスレッド処理をおこない事故る現象と全くおなじです。 もっとも簡単な解決方法としてはマルチスレッド処理のときようにクリティカルセクションを設けることです。ようはサーバを用意してそこで処理すれば、比較的容易に一意な結果が得られますし、接続に関する問題も起こりにくくなります。 長くなるので → http:

    Docker と ECS と WebSocket で最強のリアルタイム・マルチプレイ環境を運用 | GREE Engineering
    riywo
    riywo 2016/06/11
    最強!