SameGame was released in 1985 and has since been ported to many platforms. The player selects a group of matching-color blocks to make them disappear from the grid, with unsupported blocks falling downwards. A tile-matching video game is a type of puzzle video game where the player manipulates tiles in order to make them disappear according to a matching criterion.[1] In many tile-matching games,
プレイヤーは縦または横に隣接した2つのブロックの位置を入れ替えることが出来る。ただし、下記のようにブロックを消滅できる場合に限られる。 プレイヤーの操作で同じ色のブロックが縦または横に3つ以上並ぶ(Match 3)と、当該部分のブロックが消滅し、得点となる。 4つ(Match 4)ないし5つ(Match 5)、もしくは縦横同時に3つ以上並ぶことでアイテムが出現し、特殊な効果を発動出来る。 消滅したブロックの部分は空洞となるが、程なく浮いたブロック(画面外を含む)が落下し、空洞は埋められる。この際に同じ色のブロックが縦または横に3つ以上並ぶと、当該部分のブロックが消滅し、得点となる(連鎖)。 ブロック消滅の演出中に他のブロックの位置を入れ替えて、連鎖をつなげることが出来る場合もある。 時間制限があるが、ブロックを消した際に一定時間回復する。 入れ替えられるブロックが無くなった場合は手詰まりと
SuperTux is a platformer based on Super Mario Bros.A platformer (also called a platform game, and sometimes a jump 'n' run game) is a sub-genre of action video games in which the core objective is to move the player character between points in an environment. Platform games are characterized by levels with uneven terrain and suspended platforms of varying height that require jumping and climbing t
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く