サービス終了のお知らせ いつもYahoo! JAPANのサービスをご利用いただき誠にありがとうございます。 お客様がアクセスされたサービスは本日までにサービスを終了いたしました。 今後ともYahoo! JAPANのサービスをご愛顧くださいますよう、よろしくお願いいたします。
JavaScript で作った UI 部品の話になると、 jQuery UI とか、jQuery TOOLS あるじゃん とか良く聞きますね。 jQuery UI http://jqueryui.com/demos/ ソータブルなリスト http://jqueryui.com/demos/sortable/default.html スライダー横 http://jqueryui.com/demos/slider/default.html Drag http://jqueryui.com/demos/draggable/default.html Drop http://jqueryui.com/demos/droppable/default.html jQuery TOOLS http://flowplayer.org/tools/index.html UI の話だったら、jQuery よりも
A jQuery plugin that sets an input field up to pick a time value using a spinner. Complement this plugin with the jQuery Datepicker plugin, for a popup calendar, the jQuery Calendars plugin, for support of other world calendars and a datepicker that works with them, or the jQuery Date Entry plugin, for spinner entry of dates, or combine date and time entry with the jQuery Date/Time Entry plugin. T
Usability is an essential goal of any website, and usable navigation is something every website needs. It determines where users are led and how they interact with the website. Without usable navigation, content becomes all but useless. Menus need to be simple enough for the user to understand, but also contain the elements necessary to guide the user through the website — with some creativity and
UIUXガイドライン UIデザインガイドラインのまとめ デザインガイドラインは、実際同じようなガイドラインを作るときだけでなく、UIデザインを考える際にも役立つ貴重な資料です。今まで個別で紹介したことはありますが、今回は一挙にまとめてリストアップしてみました。 Introduction to Apple Human Interface Guidelines 個人的に UI デザインガイドラインといえばこれ。日本語訳も大変便利です Apple User Experience Guides ソフトウェア開発向けですが、イントロダクションあたりは参考になります iPhones Human Interface Guidelines 会員登録すると見れる PDF 資料ですが、上記のリンクからブラウザ上で観覧することが出来ます Windows User Experience Interaction G
More and more applications these days are migrating to the Web. Without platform constraints or installation requirements, the software-as-a-service model looks very attractive. Web application interface design is, at its core, Web design; however, its focus is mainly on function. To compete with desktop applications, Web apps must offer simple, intuitive and responsive user interfaces that let th
Since Elliot Jay Stocks so poignantly told us to destroy the Web 2.0 look, we’ve witnessed a de-shinification of the Web, with fewer glass buttons, beveled edges, reflections, special-offer badges, vulgar gradients with vibrant colors and diagonal background patterns. The transformation has been welcomed with relief by all but the most hardened gloss-enthusiasts. Since Elliot Jay Stocks so poignan
SitePoint - 11 Expert Tips For Enhancing The User Login Process WebサービスやWebアプリケーションをローンチしたときは開発者もやる気に満ち溢れ、初期ユーザからもいいフィードバックがもらえる。ユーザは自分の意見がストレートにサービスに反映されることを嬉しく感じ、デベロッパも開発に手応えを感じ熱心に改善する。しかし時が半年も経つといつのまにかユーザが遠のいている。よくある話だ。 Webサービスは導入までの敷居が低いため、ユーザはちょっとでも不便なUIがあると使う気が失せて別のサービスを探すようになる。たとえばそれがログイン部分であったら致命的だ。ログインしてもらわないことにはまず使ってもらえない。ログイン処理はセキュリティであったりユーザ体験であったりもっとも重要な部分だ。 Gary Barber氏がSitePointに11
ゲームの UI 研究@java-ja onk (大仲 能史) 所属:株式会社ドリコム blog:http://onk.blog.drecom.jp/ twitter:http://twitter.com/onk/ tumblr:http://onk.tumblr.com/ よろしくお願いします ゲームと Web の共通点 大きく2つ マニュアルを読まないユーザ層 ゲームの場合 ゲームセンターをベース としているのが原因 web は…… なんで読まないんだろう? マニュアルの分厚さ('A`)? マニュアルを読まなくても 操作が分からなくてはいけない ゲームはホントにこれが上手い 2つめ 長時間の連続操作 これが家電と ゲーム / web との 大きな差 だからこそ ユーザをハメる演出 が必要 この点で ゲームは2歩も3歩も 先を行っている
Psst, here's beta copy of idTabs 3.0. Email me if you have questions. Version 2.2 Here's what's new. Changed option 'return' to 'change' Removes confusion with javascript's return Added ability to dynamically add idTabs The most requested feature Added 'selected' class option More freedom rules! Added ability to change defaults Now you can select no tab to be shown at start Bind idTabs to differen
User Interface Design patterns are recurring solutions that solve common design problems. Design patterns are standard reference points for the experienced user interface designer. Product Insights at your fingertips. Our confidence-boosting product tools for business growth are practical guides and strategies that will immediately amplify the expertise of you and your team.
昨日のSIGHCIのメモです。 最速インターフェースの研究と実践: ライブドア mala氏 まず、自己紹介を兼ねて概論 ブログ「最速インターフェース研究会」 WebのUIの進歩の停滞に対する批判を込めて名付けた 自分の肩書きは「インターフェースエンジニア」 よいUIを作るために「実体験に基づいたチューニングをしている」 自分で使ってみる ユーザの反応を見る 欲望に忠実に作る 作業としては、perl, html, jsの記述 「実のところ、プログラミングに詳しいと言える自信はないし、デザインのことも深くはわからないが、一人で一通りこなせる(完成品を作れる)という点は自分の強み。 よいUIを作るための作業は横断的。割り当てられた仕事をするだけの人ではダメ。」 作品紹介 2ch最速検索 キーボード操作だけでスレッド検索 まだAjaxは使っていない 「めくり型」UIの実験 スクロールしながら読むよ
JavaScript でタブ切り替え UI を実装する | WWW WATCH(http://hyper-text.org/archives/2007/09/javascript_tab.shtml) のエントリーをみていいなコレっと思ったので、タブUI導入で参考になるいいサイトなんかを紹介してみたいと思います。 以前のエントリーブログGTD WEBデザイナー独立するために(その1) - WEBデザイン BLOG「jQuery・javascriptを使ってのさまざまなアプローチ方法を実践する」の中でとWEB標準でのC O U L D長谷川様の「解体Apple.com」のPDFを見て、ユーザーアプローチに使えるってことで紹介しようと思っていたネタです。実際に、自分サイトを立ち上げる時もタブの実装は考えていましたので今日の勢いで。 タブでもさまざまなタイプがあって、導入してみたいものと実際に使
A Pattern Library for Interaction Design This site contains a lot of best practices in Interaction Design. Over the years I have collected examples and insight on their applicability that I share with you here on this. So there is really no 'original' design to be found here, sorry. It has all been done before... See it as a reference or basic 'toolkit' you can use when design user experiences. It
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