いつもSkebをご利用いただき、誠にありがとうございます。 12月23日12時よりskeb.jpにアクセスできない大規模な障害が発生しておりましたが、12月24日07時に復旧いたしました。 12月23日、および12月24日が納品期限のリクエストは納品期限を12月25日23時59分までに延長させていただきます。 みなさまには多大なご迷惑をお掛けしましたことをお詫び申し上げます。 本障害につきまして詳細をご報告させていただきます。 概要日時: 12月23日12時22分〜12月24日7時00分 (JST) ダウンタイム: 18時間38分 内容: skeb.jpにアクセスできない不具合 原因: SkebはすべてのサーバとシステムをHerokuに設置していたが、障害発生時刻より同サービスのアカウントが理由の通知なく利用できなくなった。 解決: Herokuの一切の利用を中止し、すべてのサーバとシステ
Modern UI teams are designing components first; Interfaces are merely the thoughtful composition of components. This leaves an often glaring hole for users on “the unhappy path” — The places where users may, intentionally or not, stray from your idealized flow. As we learn to craft systems rather than pages, we must invest effort into shaping these often missed states of design and create with a c
At Dreamforce in 2017, Salesforce introduced personalized theming and branding into our product. Customers could add their logo and brand colors to customize their Salesforce organization’s user interfaces. We faced an incredibly tough challenge in developing this feature — how can we express any brand through our product, predictably, automatically, and in a way that would scale beyond Salesforce
Recently I was asked to evaluate the online UX portfolios of a number of design graduates, only to find that they failed to apply a key learning from courses — know your audience. The audience of a UX portfolio is a busy recruiter or employer. Simply put, they want to quickly find out if the job applicant is credible in terms of their design and communication skills. If you don’t pass this initial
Credit: miakievy/DigitalVision Vectors/Getty ImagesI’ve worked in UX for the better part of a decade. From now on, I plan to remove the word “user” and any associated terms—like “UX” and “user experience”—from my vocabulary. It’ll take time. I’ll start by trying to avoid using them in conversations at work…
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