There are two mostly independent parts to the water simulation. First, we'll make the waves using a spring model. Second, we'll use particle effects to add splashes. Making the Waves To make the waves, we'll model the surface of the water as a series of vertical springs, as shown in this diagram: This will allow the waves to bob up and down. We will then make water particles pull on their neighb
【問】 なめらかな水平面上でばね定数kのばねに質量mの物体をつけ、自然長から少しずらして放した。この物体はどのような運動をするか。 同じばねと物体を使い、今度は垂直につるした。この物体はどのような運動をするか。 【解】 ばねの向きにx軸をとり、自然長の位置を原点とする。物体の運動方程式は 変位xに比例する大きさの復元力 f = -kx が働いているのでこの物体は原点(自然長の位置)を中心に単振動をする。 鉛直下向きにy軸を取り、自然長の位置を原点とする。物体の運動方程式は 変位yに比例する大きさの復元力 f = - k(y - mg/k) が働いているのでこの物体は y = mg/k (重力と弾性力のつり合いの位置)を中心に単振動をする。 【シミュレーション】
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