並び順

ブックマーク数

期間指定

  • から
  • まで

1 - 5 件 / 5件

新着順 人気順

FreeTypeの検索結果1 - 5 件 / 5件

  • Laravel を Docker で動かしてホスティングするまで

    ひょんとしたことから PHP をやることになったのですが、Laravel を コンテナでホスティングするのが難しすぎて困っています。とりあえず今できていることをメモです。こうした方が良いよ的なアドバイスがあったら教えて欲しいです。 ちなみに本当は昨日公開予定のブログでしたが、Xが急遽OGPに対する仕様を変えたのでそれを踏まえた新しいOGイメージでお送りします。 注意 ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓ この文章は PHP + Laravel歴 1週間ちょっとのペーペーによって書かれたものです。apache も fastcgi も初見です。書かれている内容を間に受けないでください。 ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑ tl;dr Docker で動かす最小構成がわからないのですが、とりあえずこう書けば動きはします。 FROM php:8.2-f

      Laravel を Docker で動かしてホスティングするまで
    • Troubleshooting: Terminal Lag

      I think I should blog more about random troubleshooting sessions, if nothing else it will remind me what steps I took when it inevitably happens again! Okay, here is the first one – why is my xterm opening so slowly? Background I have two similarly specced machines at my desk – my primary workstation running Fedora Linux, and a Windows 11 machine. They share the same monitor and input devices, and

      • Perlのレガシーシステムを少し更新した話 - Qiita

        それぞれのトピックを簡単に説明させていただきます。 コンテナベースイメージ 元々CentOS 7をベースイメージとしていました。 2015年当時としては新しく、長年使わせてもらっていろいろありがたい感じだったのですが、 当時は Docker Compose なども無くいろいろと過渡期であったため オンプレ時代の思想を大きく受けており、一つのコンテナに全部入りとなっていました。 例えば、Perlの公式イメージに変えるかどうかも考えたのですが、一部のミドルウェアに影響がありそうだったため、無難にRHEL系を続投する事にしました。 CentOS 8は一足先にEOLとなりましたが、 CentOS 7のEOLも 2024-06-30 と近づいており、 そろそろ乗り換えを検討しないとまずいと考え、悩んだのですが AlmaLinux 8 を選択しました。 と言ってもここについてはほとんど問題もなく、意識

          Perlのレガシーシステムを少し更新した話 - Qiita
        • Talk: Introducing Ghostty and Some Useful Zig Patterns

          This is the text format of a talk I did for Zig Showtime. If you'd rather watch the video, you can find it on YouTube: Zig Showtime: Ghostty. The video also includes a Q&A session at the end which I did not include in this post. Hello! I'm excited to talk today about Ghostty. Ghostty is a brand new terminal emulator written from scratch in Zig. Note: at the time of writing this, Ghostty is still n

          • Lisp: Icing or Cake? — dthompson

            The Spring Lisp Game Jam 2024 ended one week ago. 48 games were submitted, a new record for the jam! This past week has been a time for participants to play and rate each other’s games. As I explored the entries, I noticed two distinct meta-patterns in how people approached building games with Lisp. I think these patterns apply more broadly to all applications of Lisp. Let’s talk about these patte

            1