UXに関するtyshgcのブックマーク (3)

  • Welcome

    tyshgc
    tyshgc 2015/10/21
  • UPMC Neuro Clinic Service Design

    This document summarizes service design research conducted for the UPMC Presbyterian Neurosurgery Clinic. The research team observed patients, family members, staff and Dr. Kassam to understand their experiences. They identified problems like wayfinding and long wait times. Interviews revealed staff have stressful days and patients get restless during long waits. The team created a service bluepri

    UPMC Neuro Clinic Service Design
  • UX Finder

    1つのサービスにおけるユーザーの行動とそれに伴う気持ちを可視化する「ジャーニーマップ」を作成するツールキットです。サービスブループリント作成にも使えます。 サービスにおけるステークホルダーの動きを可視化する お客さんの行動を可視化するための手法として「ジャーニーマップ」があります。ジャーニーマップは、お客さん目線で、お客さん自身の行動や気持ちを明らかにしていきます。ここで得た気づきを新しい製品開発に役立てます。 UX Finderは、従来のジャーニーマップに加えて、サービスブループリントも作成することが可能です。サービスブループリントとは、サービス全体のイメージを描くための手法です。ジャーニーマップで可視化する範囲に加えて、サービス提供者の行動やお客さんとのタッチポイントも可視化していきます。お客さんだけではなく、サービス提供者にとっても無理のないサービスをデザインすることがことができます

  • 1