@JUNP_Nです。ブログを初めたのが昨年の11月。以降毎日最低1本以上の記事を更新しています。「毎日毎日よくそんなに書くことあるね」と言われますが、ネタは尽きないくらいありすぎて困ります。そんな僕の情報収集の方法を少し紹介したいと思います。 基本はGoogleリーダーで情報収集。気になったサイトはガンガンRSS登録。ほとんどの情報はRSSリーダー(Googleリーダー)から得ています。ちなみに現在登録しているフィードは592件。 Googleリーダーで情報収集するために意識しているポイントは以下の4つ。。 気になった記事があったサイトはガンガン登録ニュース系サイトばかりじゃなくて個人ブログを中心に登録情報収集が目的になるとつまらないので、趣味とか遊びの情報があるサイトも登録RSS配信していないサイトも無理矢理RSS配信させてPage2RSSを使って登録この4つです。当然ですが、苦しいこと
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Twitter Really, Really Hates Google’s New Google+ Integration This morning, Google began rolling out a major change to its core search engine that intertwines results from Google+ (and Picasa) with the ‘normal’ algorithmically-generated results we’ve come to expect. There have been plenty of critiques of the news, including John Battelle’s discussion on how this isn’t actually integrating ‘Your Wo
Today at Sony’s CES 2012 press conference, the company unveiled several PC concepts that are, well, just concepts. Kazuo Hirai took to the massive Sony stage deep within the Las Vegas Convention center and talked about the convergence of TV and computers. But no one cares about that marketing nonsense. It was the concepts they flashed on the screen that got everyone excited. But don’t expect these
キーワードは“融合”、見どころの多いソニー:2012 International CES(1/3 ページ) 今年のソニーは、「PlayMemories」や「Crystal LED Display」、新「Bloggie」などトピックが多い。プレスカンファレンスの様子と展示ブースを合わせて詳細にリポートしよう。 「2012 International CES」開幕前日の9日、ソニーがプレスカンファレンスを開催し、新製品や新サービスなどを発表した。同社副社長の平井一夫氏は、「Play. Watch. Listen. Share」(遊ぶ、見る、聴く、共有する)というキーワードを紹介し、ソニーの製品やサービスを1つに統合していく世界をアピールした。 カンファレンスの冒頭、ハワード・ストリンガーCEOが登壇し、ソニーがCESの参加企業のどこよりも人々にエンターテインメントを提供しているとした。「9億台
For most of the ten years I’ve been coming to CES, every presentation, every booth, has had one goal: to create an ecosystem in order to encourage consumer to lock in. Year after year, presentation after presentation, someone has come out to show how the phone will connect to the fridge which, in turn, will connect to the TV. And year after year, they failed. Until now. Samsung, and to some extent
Tokyo DESPITE some small signs of optimism about the United States economy, unemployment is still high, and the country seems stalled. Time and again, Americans are told to look to Japan as a warning of what the country might become if the right path is not followed, although there is intense disagreement about what that path might be. Here, for instance, is how the CNN analyst David Gergen has de
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