We present OctNet, a representation for deep learning with sparse 3D data. In contrast to existing models, our representation enables 3D convolutional networks which are both deep and high resolution. Towards this goal, we exploit the sparsity in the input data to hierarchically partition the space using a set of unbalanced octrees where each leaf node stores a pooled feature representation. This
A lizard model textured using mesh colors. Mesh colors in this examples are copied from a 2D texture. (Model by Murat Afsar) Abstract The coloring of three dimensional models using two or three dimensional texture mapping has well known intrinsic problems, such as mapping discontinuities and limitations to model editing after coloring. Workarounds for these problems often require adopting very com
Sketch2Scene: Sketch-based Co-retrieval and Co-placement of 3D Models Kun Xu1, Kang Chen1, Hongbo Fu2, Wei-Lun Sun1, Shi-Min Hu1 1Tsinghua University 2City University of Hong Kong Abstract: This work presents Sketch2Scene, a framework that automatically turns a freehand sketch drawing inferring multiple scene objects to semantically valid, well arranged scenes of 3D models. Unlike the existing wor
CADソフトでデザインしたフィギュアを「3Dプリンター」で出力する、という手法で製作された作品がワンダーフェスティバル2012[夏]に展示されていたので、会場で写真に収めてきました。 ブースを設置していたのは一般社団法人3Dデータを活用する会・3D-GANで、この区画の中でさまざまな団体、企業がそれぞれ展示を行っています。 ◆ Miku Hatsune XS(初音ミクXS) 天使のような翼が生えた初音ミク。 mqdlさんが作成した3Dデータを元にして東京リスマチックの立体造形出力サービスを利用して製作されたもの。 同社の公式Twitterアカウントでは、実際に3Dプリンターを使用して出力している様子が公開されています。 3Dプリンターで出力したパーツを整えてから組み立てるとこうなります。 翼の先端の仕上がりはかなりシャープ。 台の上に腰掛けたポーズ。 バストアップ。 ◆クリスタルブロック
CrossShade allows the creation of 3D-looking shaded production drawings from concept sketches. We use artist-drawn cross-section lines to automatically infer surface information across the sketch, enabling 3D-like rendering. Cross-sections function as an aid to both sketch creation and viewer understanding of the depicted 3D shape. In particular, intersections of these curves, or cross-hairs, conv
PCL - Point Cloud Library: a comprehensive open source library for n-D Point Clouds and 3D geometry processing. The library contains numerous state-of-the art algorithms for: filtering, feature estimation, surface reconstruction, registration, model fitting and segmentation, etc. Author: See http://pcl.ros.org/authors for the complete list of authors.License: BSDExternal website: http://pointcloud
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