Sprite sheet packerTexturePackerCreate sprite sheets and optimize your game graphics. Works with any game engine, including:
![TexturePacker | Sprite sheet creation and image optimization](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/83e47cb37304bef408c4ab5c47479f2e0da14663/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fwww.codeandweb.com%2Fimg%2Ftwitter-cards%2Ftexturepacker-main.png)
Cocos2d xをさらにさわってみよう! ・これだけ覚えていればC++は怖くない ・クロスプラットフォーム開発環境構築
・旧 CCTouchDispatcher::sharedDispatcher()->addTargetedDelegate(this, 0, true); ・新(v2.x) こうした CCTouchDispatcher* touchDispatcher = CCDirector::sharedDirector()->getTouchDispatcher(); touchDispatcher->addTargetedDelegate(this, 0, true); ・旧 this->setIsTouchEnabled(true); ・新 "Is"が消えた! this->setTouchEnabled(true); ・旧(これも動かない) CCPoint touchLocation = touch->locationInView(touch->view()); touchLocation =
About cocos2d-x cocos2d-x open source project is designed to be a cross-platform 2D game engine for building 2D games, demos and other graphical/interactive mobile applications. It runs on top of OpenGL 2.0 and OpenGL ES 2.0 and is written in C++. This project is based on the famous "cocos2d-iphone" project. website: http://www.cocos2d-x.org/ forum: http://forum.cocos2d-x.org/ twitter: http://twit
How to create a multi-platform project in one command line¶ Many developers complained that creating new projects for cocos2d-x besides iOS is too difficult. Even Ricardo Quesada complained this, and here's a tutorial that how to create an cocos2d-x hybrid project on iOS and Android But today, we can do these jobs in a script automatically. So here it is, issue #1733. Since v2.1.2, cocos2d-x/tools
Unity ではプラグイン開発専門の @Gemmbu です。 みなさん Cocos2d-x で開発してますよね? 当然のことながら Cocos2d-x で開発する際は Lua/JavaScript で開発していますよね? Q. Lua/JavaScript で開発すると何がうれしいの? A. スマートフォンの開発サイクルを高速化できます スマートフォンの開発サイクルって通常以下のフローを回しますよね コーディング ビルド 実機/シミュレータへ転送 テスト このうち、開発の本質でない部分を Lua/JavaScript を使うことでさくっと省くことができます。 Lua/JavaScript を使用した場合のフローは コーディング 実機/シミュレータへ転送(修正したスクリプトのみ) テスト ビルドがなくなった!!。また、実機/シミュレータへ転送もスクリプトファイルのみになりました。 ゲーム等画
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く