References Hackage hosts the individual OpenGL binding packages, including their latest API documentation: OpenGLRaw contains a low-level wrapper around OpenGL, which is basically a 1:1 mapping of the C API. GLURaw is similar to OpenGLRaw, just for the GLU part of OpenGL. OpenGL is the high-level view on OpenGL, wrapping OpenGLRaw into something more Haskell-like. GLUT is a binding for the OpenGL
OpenGL は、かつては上位互換のライブラリでした。 OpenGL 3.0 までは、以前のバージョンに含まれる標準機能は、以降のバージョンで使用可能です。 例えば、OpenGL 1.1 の頂点配列機能は、OpenGL 1.2 以降でも使用できます。 つまり、このことは OpenGL 2.X は、OpenGL 1.X の機能を全て含むことを意味しています。 OpenGL 1.2 以降では、ARB_imaging サブセットがオプションで使用できる環境もあります。 永らく上位互換を維持してきた OpenGL ですが、 肥大化した OpenGL の仕様をシェイプアップするために、 OpenGL 3.0 では過去のバージョンとの互換性に関して見直しが行われ、 将来削除が予定される非推奨機能がまとめられました。 これらは冗長なものであったり、シェーダで置き換え可能な機能です。 OpenGL 3.1
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