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「釣り針でかすぎだろ・・・」 いえいえ、田中流儀のゲーム個人制作では、でかい障壁があるんです。 結論から書きますが、それは「ロイヤリティ効果音・BGMをhtml5で利用するのが難しい」という事です。 「ロイヤリティ素材使うな」 「flash使え」 「Unity使え」と2秒で結論を出したあなたは、よく訓練された開発者かフリーランスですので、ブラウザバックを押して頂いても大丈夫です。 まぁ、たまにはライセンスの話も面白いですよ! ・ゲーム制作の強い味方「業務用素材集」が使えない 私はゲーム制作に「Sound Ideas」や「HollywoodEdge」、「Nash music library」などの 業務用素材集を多数利用しています。 http://www.sound-ideas.com/ http://www.hollywoodedge.com/ http://www.nash.jp/fum
HTML5とJavaScriptによるインタラクティブなWebアプリケーションの開発が注目される中、ゲーム分野では数多くのHTML5 JavaScriptゲームエンジン(ゲーム開発用のフレームワーク)が登場している。JavaScriptのライブラリーや情報をまとめているJSwikiによると、その数は70以上に上り、開発者はどのゲームエンジンを選べばいいのか判断が難しい状況だ。 本記事では、数多くあるJavaScriptゲームエンジンの中から、筆者がおすすめするライブラリーを紹介しよう。紹介するゲームエンジンはすべてMIT Licenseで提供されているので、個人はもちろん、商用でも利用できる。 Cocos2D JavaScript (http://cocos2d-javascript.org/) Crafty (http://craftyjs.com/) enchant.js (http:
Quintus is an easy-to-learn, fun-to-use JavaScript HTML5 game engine for mobile, desktop and beyond!Demo Game a platfomer in ~80 lines of code, you can edit the code on the left. Click to focus, arrow keys to move. more var Q = Quintus() .include("Sprites, Scenes, Input, 2D, Touch, UI") .setup({ maximize: true }) .controls().touch() Q.Sprite.extend("Player",{ init: function(p) { this._super(p, { s
Note: This was written near the end of January 2012 and as such reflects the state of the technology and markets at the time. Everything is moving so fast a lot of the information below is subject to change, so bear that in mind. HTML5 game development and indeed the abilities of web browsers are in state of rapid evolution right now. On the HTML5 Game Devs site that I run I’ve been noticing an in
With 3D CSS transformations Fish and sea illustrations by Val Head Tutorial Time required : 1 hour Pre-requisites : Basic JavaScript, HTML and CSS What is covered : Moving elements in 3D, basic interactivity, animation, sound HTML5 canvas is of course brilliant. But it has to be said, performance on iPads (and most other devices) leaves much to be desired. The GPU accelerated canvas in iOS 5 is a
Solpeo is a company that was founded to develop social isometric mmo game that can be played in internet browser. The engine of the game is based on html5.Vimspark.com World's very first HTML5 MMO game. Developed with our innovated Solpeo engine. No flash, plugins or installation required. About us Solpeo sp. z o.o. is a company that was founded in 2009 to develop social game that can be played in
X-Type – Making Of For this year's Google IO, Google asked me to do a Chrome experiment for Mobile for them. They initially wanted me to vamp up Biolab Disaster – it's still a good game, but because of it's retro style it wouldn't be that impressive. Modern mobile browsers can do a lot more. I suggested I would try to take another game of mine – X-Type – and make it work on mobile browsers. The ga
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