2024年7月30日 BTS「BEHIND THE STAGE :PERMISSION TO DANE in TOKYO」同じ会場で「TYPE 1」V
Starbucks has over 705,000 followers on twitter and over 5,428,000 fans on Facebook. You could say that they’re doing something right on the Web. What is it about Starbucks’s social media strategy that makes it so successful? Let’s analyze Starbucks social behavior across the Web: 1) Starbucks on twitter – Starbucks engages with customers on twitter, answerING questions, retweets, what people are
Over the past few months, we’ve talked about whether you should have a social media policy and what should be included in that policy. It only seems logical to discuss the next step in the process, which is what to consider when implementing a social media strategy in your workplace. Just having a policy isn’t good enough -- you need a plan to put it in place. Here are five areas to discuss when i
An overnight success ten years in the making, social media is as transformative as it is evolutionary. At last, 2010 is expected to be the year that social media goes mainstream for business. In speaking with many executives and entrepreneurs, I've noticed that the path towards new media enlightenment often hinges on corporate culture and specific marketplace conditions. Full social media integrat
One of the best ways to drive engagement and build word of mouth traffic about your brand is to run a contest via social media channels. Not only does it engage consumers with your brand in a fun and exciting way, it results in a treasure-trove of customer information, preferences, and feedback you can then mine to improve your business. And, best of all, launching an online contest can be very in
アメリカではソーシャルメディアは「個人」が使うものから「個人も企業も」使うものへ変化しているように感じます。 企業がソーシャルメディアを使っている事例は色々とありますが、 (以前書いた記事: Coca-Colaのソーシャルメディア戦略、ほとんどのトップ企業はTwitterを使いこなせていない現実、統計で見るソーシャルメディアのすごさ) まだどこも手探り状態で始めているようです。 ただ、そのうちにいくつもの企業が成功事例をつくり、将来的には既存のマスメディアと同じように扱われるでしょう。 そしてそれは日本にも確実にやってきて、ソーシャルメディアをうまく活用していく企業が現れてくると思います。 25 Blogs To Help You Stay Current With Social Mediaでは、アメリカの読んでおきたいソーシャルメディア ブログを紹介しています。 すべて英語のブログですが
« パッケージ化とコ・マーケティング | Main January 06, 2010 米国のソーシャルメディア利用状況も今はこんなもの ■MarketingSherpa: New Chart: Perceptions about Social Media are Changing MarketingSherpaが「米国ではソーシャルメディアなんだよ!次は日本だよ!」って言ってるマーケターに冷水を浴びせさせてくれる(しかし冷静にその今後を感じさせてくれる)データを公開。 さて、米国の広告主はどのようにとらえているか? 一番多いのは、 49%「ソーシャルメディアは将来性のある手法で徐々にROIに見合うようになるだろう。予算は増やそうと思ってるがまだまだ慎重に行いたい」 次に、 27%「ソーシャルメディアの価値はわからない。あと時間が許すならやってみたい。で、どうしてもっと投資しなくちゃいけない
If this is your year to buckle down and tackle a social media strategy, it’s time to get serious. The time for oohing and ahhing is rapidly drawing to a close, and instead your efforts have to become about practical, methodical application. Here’s 10 ways to get serious about social media this year. There are plenty more, too. Add yours in the comments. 1) Quit counting fans, followers, and blog s
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