I am currently trying to migrate a solr-based application to elasticsearch. I have this lucene query: (( name:(+foo +bar) OR info:(+foo +bar) )) AND state:(1) AND (has_image:(0) OR has_image:(1)^100) As far as I understand this is a combination of must clauses combined with boolean OR: Get all documents containing (foo AND bar in name) OR (foo AND bar in info). After that filter results by conditi
A query that matches documents matching boolean combinations of other queries. The bool query maps to Lucene BooleanQuery. It is built using one or more boolean clauses, each clause with a typed occurrence. The occurrence types are: The clause (query) must appear in matching documents and will contribute to the score. Each query defined under a must acts as a logical "AND", returning only document
OpenGL ES (OpenGL for Embedded Systems) とは、組み込み用途向け OpenGL のサブセット版です。 Khronos Groupが仕様策定を行っています。 OpenGL ES は、OpenGL を携帯電話、PDA(携帯情報端末)、家電などに組み込まれる表示システムでの利用をターゲットに、必要十分な機能に絞り込んでよりコンパクトな規格にまとめたものです。 (NTTドコモ、AU(KDDI)、ソフトバンクの携帯電話、Android、iPhone/iPad や PLAYSTATION3 といった身近な機器でも利用されるようになっています。) 車載用や航空電子用のディスプレイといった用途には、OpenGL SC という安全の重要なプロファイルがあります。
OpenGLでは前回行った様な glBegin() 〜 glEnd() での描画方法の他に頂点配列を使った描画方法があります。 なお、iPhone(OpenGL ES)では glBegin() 〜 glEnd() 形式の描画は対応していません、今回紹介する頂点配列で描画する必要が有ります。 Macで頂点配列を使った三角形の描画 ※ソースコードはこちらです。こちらを表示しながら読み進めて下さい。 頂点配列はその名前の通り、「頂点情報を持った配列を指定して描画」します。前回のこの頂点情報は glBegin(GL_TRIANGLES); { glVertex3f(0.0, 1.0, 0.0); glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0); glVertex3f(1.0, 0.0, 0.0); } この様に置き換わります。データは「X、Y、Z座標」、「X、Y、Z座標」と順番に指定します。
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