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GestureWorks Version 2 is a powerful authoring solution for multitouch and multiuser software applications developed by Ideum.
Part One of the Particle Session kicks off with looking at a system similar, but simpler then this Bloom particle experiment (music made for it by the fantastic artist Rich Bologna, thank you again for it, Rich!). We’ll be taking slow steps of optimizations and at the end have a get prepared for the next level. To be able to get up to speed with the working of the video particles, we’ll start from
“画像” に対する離散フーリエ変換について。 ”音” は扱わないので注意。 また、一度で書くには分量が多いので何回かに分けて書こうと思います。 ・離散フーリエ変換 (DFT) フーリエ変換についてはFlasherの間でも音関連でよく話題に出ているようなので理論的な説明は省きます。 画像の場合も音の周波数解析と基本は同じ。 ただ、音と違って画像は二次元なので空間周波数領域への変換を行うことになります。 (音の信号 x(t)は一次元、画像の信号 f(x,y) は二次元になる) 実際の計算ではX軸方向にフーリエ変換した後、データを転置してY軸方向にもう一度フーリエ変換します。 また、高速に計算を行うために実装上では高速フーリエ変換(FFT)を用いるのが一般的です。 とりあえずは一次元のFFT(1D-FFT)から始めます。 ActionScriptでの例は以下のようになります。 ・1D-FFT p
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