Pythonの処理系はどのように実装され,どのように動いているのか? 我々はその実態を調査すべくアマゾンへと飛んだ.kiki utagawa
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Pythonの処理系はどのように実装され,どのように動いているのか? 我々はその実態を調査すべくアマゾンへと飛んだ.kiki utagawa
Early CUDA programs had to conform to a flat, bulk parallel programming model. Programs had to perform a sequence of kernel launches, and for best performance each kernel had to expose enough parallelism to efficiently use the GPU. For applications consisting of “parallel for” loops the bulk parallel model is not too limiting, but some parallel patterns—such as nested parallelism—cannot be express
昨年のSC12というカンファレンスに出ていたとき、たまたま覗いたチュートリアルでEclipse PTPというものを紹介していたので使い出してみた。 このEclipse PTP、何ができるかというと以下の様なことができる。 ローカルとリモートのプロジェクト内のコードの同期 リモートプロジェクトのコンパイル ジョブキューイングシステムに投げる などなど・・・ 他にも様々なことができる模様。 スパコンとか使っていると、いちいちコードをローカルでテスト→リモートで大きいデータでテスト→実データで実験なんてことをよくするが、ローカルとリモート間のソースコードのやり取り、リモートでの実行が面倒でならなかった。 なので、今回はEclipse PTPを使ってこの悩みが解消できないか挑戦! 環境 Ubuntu 12.10 ダウンロード すでにEclipseを使っているならプラグインを入れる、という手もあるが
GraphLab: A Parallel Framework for Machine LearningDesigning and implementing efficient and provably correct parallel machine learning (ML) algorithms can be very challenging. Existing high-level parallel abstractions like MapReduce are often insufficiently expressive while low-level tools like MPI and Pthreads leave ML experts repeatedly solving the same design challenges. By targeting common pat
Table of Contents Abstract Parallel Computing Overview What Is Parallel Computing? Why Use Parallel Computing? Who Is Using Parallel Computing? Concepts and Terminology von Neumann Computer Architecture Flynn’s Taxonomy Parallel Computing Terminology Potential Benefits, Limits and Costs of Parallel Programming Parallel Computer Memory Architectures Shared Memory Distributed Memory Hybrid Distribut
New: The I/O engine is now available! We have partially released the source code used in this work. You can find the user-level packet I/O engine for Intel 82598/82599 NICs here. We do not have a definite release plan for other parts of the PacketShader code not made available on the web as of today. What is PacketShader? PacketShader is a high-performance PC-based software router platform that ac
並列/分散/協調処理に関するサマー・ワークショップ Summer United Workshops on Parallel, Distributed and Cooperative Processing
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