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JavaScript/TypeScript で try/catch を使わないエラーハンドリングに利用できるライブラリとしてはそこそこ有名だと思う neverthrow ですがあまり解説された記事が少なく、関数型と手続き型の書き方をいい感じにミックスできるいいライブラリで情報の少なさから選択されないのも勿体なく感じました。ちょうど GitHub のドキュメントを読みながら意訳してまとめた手元の技術メモがありますのでその一助になればと公開します。 neverthrow とは supermacro/neverthrow: Type-Safe Errors for JS & TypeScript プログラムのエラーハンドリングを try - catch ではなく関数型プログラミング由来の Result 型や Either 型と呼ばれる方法で実現する機能を提供するライブラリです。具体的には Res
Error messages are part of our daily lives online. Every time a server is down or we don’t have internet, or we forget to add some info in a form, we get an error message. “Something went wrong” is the classic. But what went wrong? What happened? And, most importantly, how can I fix it? We encounter error messages all the time, but how often do they actually help us understand what went wrong and
txt.md Requirements to Consider for Go 2 Error Handling Towards consensus on the requirements for a new errors idiom. The Go2 Error Handling Overview gives only four rather vague "goals": small-footprint error checks, developer-friendly error handlers, explicit checks & handlers, and compatibility with existing code. It makes no mention of potential future extensions of the concept. Previously @ia
The Upspin project uses a custom package, upspin.io/errors, to represent error conditions that arise inside the system. These errors satisfy the standard Go error interface, but are implemented using a custom type, upspin.io/errors.Error, that has properties that have proven valuable to the project. Here we will demonstrate how the package works and how it is used. The story holds lessons for the
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