I can't find enough information to decide which compiler should I use to compile my project. There are several programs on different computers simulating a process. On Linux, I'm using GCC. Everything is great. I can optimize code, it compiles fast and uses not-so-much memory. I do my own benchmark with MSVC and GCC compilers. Later one produces slightly faster binaries (for each subarchitecture).
C++ の例外ハンドリングとパフォーマンス source: C++ Exception Handling and Performance | Vlad Lazarenko’s Homepage 1 序論 2 例外の使用 3 容易さ 対 速度 4 内部検査 4.1 アセンブラコードの探求 4.2 Jumping exceptions 5 どちらの例外メカニズムが利用されているかを調べる方法 6 その他のパフォーマンスについての考察 7 まとめ 8 参考文献 1 序論 例外とはプログラム実行の通常のフローではない特殊な状態に応答するための方法を提供するものである。 例外ハンドリングは通常、プログラミング言語の設計、コンピュータのハードウェアメカニズムのいずれか、もしくは両方に影響を受ける。 C++の例外メカニズムを利用することでどれほどパフォーマンスに影響を受けるか憂慮する
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く