It's no surprise that Uber is growing, or that it's losing money. What's surprising is the magnitude of both. On Monday, The Information published confidential financial documents Uber prepared for investors last year. The numbers--current as of the first half of 2015--show that the ride-hailing giant is growing rapidly, way outpacing rival Lyft. And yet, Uber is also burning through cash at a fas
Uber CEO Travis Kalanick at Fortune's Brainstorm conference in June 2013. Flickr/Fortune Most of the data spans only one month, December 2013. Even though the numbers are dated, there's a lot to learn from it. For example, San Francisco generated nearly $18 million of revenue that month. (Uber's revenue is the total amount it collects from riders, most of which Uber then pays to drivers.) A year o
Ashwini Chhabra, deputy commissioner of policy and planning for the New York City Taxi & Limousine Commission, seen here at TechCrunch Disrupt in 2013. Credit: TechCrunch Uber hasn't always had the best relationship with the new cities it expands into, but a notable new hire may help the ride-hailing startup change that. Ashwini Chhabra, the deputy commissioner for policy and planning at New Y
edited by Ryutaro Mori Follow us on Twitter New どこから改善すれば良いのか困ったときのPIESフレームワーク 「友達5人紹介で2,500円キャッシュバック」 以前、中国系インスタントメッセージアプリのWeChatが、北米進出の足がかりとして仕掛けたリファラルキャンペーンです。 UberやAirbnbも同額もしくはそれ以上のインセンティブを出していますが、基本的には無料で使えるIMアプリとしては大きな金額で、注目を集めました。 しかし、WeChatは実際にユーザーを惹き付け、IMアプリ市場に変革をもたらしたのでしょうか。 具体的なデータはありませんが、相変わらず北米市場はWhatsApp、Facebook Messenger、Snapchatなどが強く、一時の話題で終わってしまったように思えます。 こうした「一発屋」的なキャンペーンは常に話題に
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