タグ

mopに関するhide-Kのブックマーク (4)

  • tokuhirom blog

    Blog Search when-present<#else>when-missing. (These only cover the last step of the expression; to cover the whole expression, use parenthesis: (myOptionalVar.foo)!myDefault, (myOptionalVar.foo)?? ---- ---- FTL stack trace ("~" means nesting-related): - Failed at: ${entry.path} [in template "__entry.ftlh" at line 3, column 25] - Reached through: #include "__entry.ftlh" [in template "entry.ftlh" at

  • meta-object-protocol

    What is it? Essentially a Meta Object Protocol (or MOP for short) is a method for accessing the guts of an object system through a Meta Class. A Meta Class is the class for a class. That is, if a class is an object, then this class-object must have a class. Meta Classes are responsible for the overall behaviour of an object system. (Assuming your object system is centered around classes. See objec

  • Happy Squeaking!! -オブジェクト指向再入門- [第四回:メタ機能との出会い]

    第四回:メタ機能との出会い INDEX 1. メタ機能との出会い 1.1 "メタ"とは? 2. 自分を省みるオブジェクト 2.1 イントロスペクション 3. Squeak演習:イントロスペクション 3.1 オブジェクトの構造を調べる 3.2 オブジェクトの振る舞いを調べる 3.3 オブジェクトの状態を調べる 4. 自分を変えるオブジェクト 4.1 「世界観」を変えるオブジェクト 4.2 インターセッション 5. Squeak演習:インターセッション 5.1 インターセッション初歩 5.2 オブジェクトの属する世界の変更 5.3 メタクラス--クラスを支えるもの 5.4 メタクラスの継承関係 5.5 インターセッション応用 6. 参考文献 記事に対するご意見・ご感想をお待ちしています。 ume@blueplane.jp または、masashi.umezawa@gmail.com 気軽にお寄せ

  • http://www.lisp.org/mop/index.html

  • 1