adに関するhirose30のブックマーク (2)

  • Privacy Preserving Ad Click Attribution For the Web

    A typical website is made of numerous components coming from a wide variety of sources. Many of the sources that make up a website are opaque to the user, and some third-party resources are designed to identify and track users as they browse the web, often in order to retarget ads and measure ad campaign effectiveness. The combination of third-party web tracking and ad campaign measurement has led

    Privacy Preserving Ad Click Attribution For the Web
  • ネット広告のプロダクトを作る会社が見ている広告の未来(2018年版)|usedhonda(CEO of FreakOut HD)

    頻繁に書くことでもないので、2018年版とした。 フリークアウトのグループ総会で社員向けに話したことの一部を、実験的に公開してみることにした。狙いは、こういう話を社長が全社員にする会社のカルチャーや、自社の課題を率直に伝えることで採用に繋げたかったのと、広告業界の人にどう受け止められるか知りたかったから。またおそらく数カ月先には海外のカンファレンスなどで話すかもしれないので、フィードバックが欲しいのもある。(お前の言ってることなど、今更過ぎて超レベル低いわーという意見があったら、具体的な根拠を持って教えて欲しいが、自分としては世界中を回って得られた知識・考え方を自分なりに再構成したつもりだ) フリークアウトという会社を簡単に説明すると、日におけるリアルタイム広告取引を最初に仕掛けたり、LINE社の広告システムや、日交通のタクシー車内にあるタブレット広告などを手がける、広告ハッカー集団と

    ネット広告のプロダクトを作る会社が見ている広告の未来(2018年版)|usedhonda(CEO of FreakOut HD)
    hirose30
    hirose30 2018/05/16
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