Introduction OpenGL is a popular and widely implemented graphics specification, and is often a good choice when you need to write programs featuring 2D or 3D graphics. However, OpenGL defines how graphics should be drawn, and it is up to the programmer to handle things such as window definition and input from the mouse and keyboard. This can be performed using API specific to the windowing system,
なぜOpenGLを入れたかったのかは謎。 MinGW+OpenGL環境がようやくできました。 必要なライブラリが入ってないだけで、1日苦しみました。あほす。 MSYS環境はまた今度。でもMSYSも解凍してバッチファイルを起動するだけなんだがry てかここまでできたら後はMSYSを解凍するだけなんだがry MSYS環境ができたら、FreeGLUT最新版のコンパイルなどなどをやりたい。 導入する MinGWが使えるのが前提ですが、多分使えなくても大丈夫です。 OpenGLのGLUTライブラリの代わりに、開発が割と活発なFreeGLUTライブラリを使います。 FreeGLUT http://freeglut.sourceforge.net/ FreeGLUTはGLUTと互換性を持っているので、 無事導入できれば、GLUTで開発されたコードをそのまま流用できます。 また、機能の拡張もされており、そ
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