透視変換とは 変換前後の4点を指定し 画像を変換することです。画像の回転が3点を指定して変換するのに対し4点になるわけです。 OpenCvでは次の手順で行います。 1)変換前後の座標をもとにgetPerspectiveTransformで変換行列を求める。 public static Mat getPerspectiveTransform(Mat src, Mat dst) src : 変換前の4点を示す マトリックス CvType.CV_32F dst : 変換後の4点を示す マトリックス CvType.CV_32F src_mat およびdst_matのCv_TypeはCV_32F以外はエラーになります。 2)変換行列用いて warpPerspective で画像を変換する。 static void warpPerspective(Mat src, Mat dst, Mat M
A simple to use opensource C++ / Java / AS3 library (with examples) for openFrameworks, Cinder, Processing and Flash, for solving and displaying real-time 2D cell-based fluid simulations based on Navier-Stokes equations. The library provides a very simple to use API with many convenience methods for adding and getting forces and colors at any position. This ease of use has made the library incredi
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