多分他にもいっぱいあったのだと思うけど、全然拾い切れなくて、自分のTLを中心に入れましたが、入れたいもの(もしくははずしたいもの)があったらどんどん勝手に編集してください
Recently, Apple introduced several new developer stuff including Xcode 4, ARC, LLVM Compiler 3.0 and iOS 5. From some of the questions on Stack overflow, I could understand that, most of the ARC related confusions arise due to the fact that, developers don’t know if “ABC” is a feature/restriction of LLVM 3.0 or iOS 5 or ARC. Retain cycles, auto-release pools, @autorelease blocks, oh man! So many n
KissXML KissXML provides a drop-in replacement for Apple's NSXML class culster in environments without NSXML (e.g. iOS). It is implemented atop the defacto libxml2 C library, which comes pre-installed on Mac & iOS. But it shields you from all the nasty low-level C pointers and malloc's, and provides an easy-to-use Objective-C library. It is designed for speed and reliability, so it's read-access t
Before using Thrift for Objective-C Supported Platforms Thrift supports the following platforms as well as other platforms. Mac OS X 10.5 or later iOS 4 or later cocoa represents the above platforms. The runtime library and the generated code adapt themselves to the platforms automatically. Thus, please use cocoa for them. Installation See this page. Support of ARC Since iOS 5 and Mac OS 10.7, Obj
RegexKitLite Lightweight Objective-C Regular Expressions for Mac OS X using the ICU Library Introduction to RegexKitLite This document introduces RegexKitLite for Mac OS X. RegexKitLite enables easy access to regular expressions by providing a number of additions to the standard Foundation NSString class. RegexKitLite acts as a bridge between the NSString class and the regular expression engine in
I'm doing a presentation on debugging in Xcode and would like to get more information on using NSLog efficiently. In particular, I have two questions: is there a way to easily NSLog the current method's name / line number? is there a way to "disable" all NSLogs easily before compiling for release code?
Tuesday, May 12, 2009 OpenGL ES from the Ground Up: Table of Contents This posting will act as a table of contents to my OpenGL From the Ground Up series of tutorial. As I add new postings, I will add them here: Basic Concepts. Also read Alphabet SoupA Look at Simple DrawingViewports in Perspective Let There Be Light. This chapter is supplemented by an alternate version of the final codeLiving in
ヒレガス本3rd EDITIONが届いたので,パラパラ見ていたら,謎のコードに遭遇. こんなコード.一瞬誤植かと思ったのですが,ま,ま,まさか. NSString *string = [NSString stringWithFormat: @"hoge%d" @"moge%d",10,20]; NSLog(string); hoge10moge20 じゃじゃーん. こういう書き方ができるんですね. NSString *string = [NSString stringWithFormat: @"hoge%d moge%d",10,20]; こう書くとシンタックス・エラーになるので,長いときは横長になってやだなぁと思っていたのです. で,これはつ,ま,り NSString *string = @”hoge”@”moge”; NSLog(string); hogemoge こう書けるという
Cocoaはマルチスレッドプログラムが非常に作りやすい仕組みを提供してくれています。せっかくの機能なのでちょいと使い込んでWiggleというソフトとそれ用のプラグイン("第8号 勝手にPlugin"に掲載)を作ってみました。ここではWiggleの製作を通してわかったこととか、なんだか良くわからない現象が発生したことについてのお話です。 ※掲示板のスレッドとは違います念のため・・ コンピュータはCPUが読み込んだ命令を順番に処理を進めます。この処理の流れを時間軸とします。 通常のアプリケーションはこの時間軸が1本しかありません。 マルチスレッドアプリケーションはこの時間軸を複数持つプログラムのことをいいます。 例えば、iTunesのようなソフトを考えてみましょう。 iTunesはCDをリッピングしながらも音楽ライブラリの再生が可能です。更に、ライブラリーの編集やメニュー操作までもできますよね
(2011/12/19 追記) Google Data APIs Objective-C Client Library のコードで不要な autorelease をしていたのを修正しました。 もりやまです。先日初めて仕事として iPhone アプリの開発に携わりました。 iPhone アプリの開発が解禁された直後に少し齧って、今回ほぼ 2 年ぶりに触ってみたんですが、相変わらず ObjC には慣れないですね・・・ さて今回は、そんな ObjC での開発で、iPhone アプリ向けに使えるライブラリを調べてみました。 Google Data APIs Objective-C Client Library gdata-objectivec-client – Project Hosting on Google Code Google の各種サービスへアクセスするためのライブラリです。 今回の開発
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く