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In this tutorial, we will implement a Rust program that attempts to utilize 100% of the theoretical capacity of three relatively modern, mid-range CPUs. We'll use an existing, highly efficient C++ implementation as a reference point to compare how our Rust program is doing. We start with a simple baseline solution of 3 nested for-loops, and keep improving on the baseline solution incrementally, im
今日、ソーシャルサイト「reddit」を見ていたら、“ Rustの基礎を学んでからC++を始める場合 、何を勉強すればいいか”と問う投稿があり、私は自分のブログを復活させ、その中で質問への答えを書いたら面白いのではと考えました。 私にはRustを学んだ後にC++を扱う仕事に就いた経験があるため、Rustの経験を持つ人がC++に移行していく様子をまとめてみたいと思ったのです。 本稿はC++の構文と特徴を既に知っていて、RustからC++の世界に移行する方法に興味を持っている読者を対象とします。 しかし、私は全てに精通しているわけではないので、本稿では所有権(ownership)、借用(borrowing)、ライフタイム(lifetime)に焦点を当てて説明していきます。 所有権と移動 Rustの一番大きな特徴は所有権です。所有権は、プリミティブ型ではない値に対するデフォルトの動作として、コピ
I wrote a Rust crate to demangle C++ symbols: cpp_demangle. Find it on crates.io and github. C++ symbols are mangled? Why? Yes. Linkers only support C identifiers for symbol names. They don’t have any knowledge of C++’s namespaces, monomorphization of a template function, overloaded functions, etc. That means that the C++ compiler needs to generate C identifier compatible symbols for C++ construct
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