Chris Mortonson (Niantic Labs) discusses the challenges faced when building the hit AR game Pokémon GO. He shares Niantic Labs' approach to scaling Unity from prototype to large, maintainable codebase.
Inversion of Control Containers and the Dependency Injection pattern In the Java community there's been a rush of lightweight containers that help to assemble components from different projects into a cohesive application. Underlying these containers is a common pattern to how they perform the wiring, a concept they refer under the very generic name of "Inversion of Control". In this article I dig
DI の自由度は諸刃の剣 近ごろ、「実プロジェクトでDIコンテナ(注1)を導入している」という話をちらほら耳にするようになりました。それと同時に、「DIコンテナを使ったプロジェクトが大変なことになっている」という話も耳にするようになりました。DIの魅力を十分に享受して低コスト、高品質を実現しているプロジェクトがある一方で「DIを導入してみたのはいいのだけれど、DIの設定ファイルが大きくなりすぎて管理しきれない」「DIを使っているのに、テスタビリティが全然向上していない」など苦労しているプロジェクトもあるようです。この差はいったいどこから来るのでしょうか。 DIは、EJBなどと比べると比較的取っ付きやすい技術ではありますが、ほかの技術同様、誤った使い方では十分に力を発揮できません。DIコンテナは非常に単純明快な技術ではありますが、そのシンプルさ故に自由度が高くさまざまな使い方ができます。その
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