There's a particular discovery problem for open and distributed protocols such as OpenID, OAuth, Portable Contacts, Activity Streams, and OpenSocial. It seems like a trivial problem, but it's one of the stumbling blocks that slows mass adoption. We need to fix it. So first, I'm going to name it: The Personal Web Discovery Problem: Given a person, how do I find out what services that person use
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message I've been talking about the importance of WebFinger to people here at Google and I've been hearing a unanimous "yes, of course, let's do it" from everybody. And now that Mark Nottingham & Eran Hammer-Lahav wrote up draft-nottingham-site-meta-02 about /.well-known/
FacebookがFriendFeedを買収したが、Web中に散らばる自分の公開情報をまとめ上げるのは今日のネットユーザーの悩みである。ブログにマイクロブログ、SNS、写真・動画共有サービス、ブックマークやスケジュール共有など、利用サービスは増える一方だ。一つ一つが自分を表すものの、やはり全てをひっくるめてネット上における自分(=アイデンティティ)である。逆に言えば、ネット上でアイデンティティを確立するには、自分がどのようなサービスを使って、どのような活動を行っているのかを第三者に見つけてもらえる手法が必要になる。これが簡単なようでいて、なかなか効果的なソリューションに至らない。 この問題の解決に、元LiveJournal創設者、現GoogleのBrad Fitzpatrick氏が乗り出した。8月14日に同氏はGoogle Gorupsのディスカッションを通じて、「WebFinger」を実
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く