During my investigation on supporting IES lights for the Frostbite engine (With the help of Rodney Huff!) I have met several hurdles. The IES format is rather badly specified and when implementing a parser, many questions come without answer (And handling the different sysmetry is insane). This post is about helping people to find their way to support IES lights in their engine. And I will say tha
概要 この記事では照明器具の照度データである IES light profile に関する情報について少しまとめてみようと思います. IES light profile を使ったゲームでのライティングは PS4 "Killzone : Shadow Fall" の物理ベースなエリアライティング(http://d.hatena.ne.jp/hanecci/20130520 )や Unreal Engine 4 のライティング(http://d.hatena.ne.jp/hanecci/20130719 )で採用されています. IES light profile とは ? IES light profile は照明器具(ライト)の照度データで, 照明器具が光を放射するときの各方向のカンデラ値の分布を表しています. このファイルは照明器具のメーカーや有志の方々が Web 上で公開しています. I
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