Design is how it works. 'It' as in everything. How you work, how the tap works, how the female brain works. Design solves problems. And making something look more appealing is just very minute part of the problem. (Thus design is not just how it looks). It's like sexual attraction, seems like it's visual but there is a lot of logic and science behind it. Let me explain different parts of design. E
User experience design for the Web (and its siblings, interaction design, UI design, et al) has traditionally been a deliverables-based practice. Wireframes, site maps, flow diagrams, content inventories, taxonomies, mockups and the ever-sacred specifications document (aka “The Spec”) helped define the practice in its infancy. These deliverables crystallized the value that the UX discipline brough
IAになりたい人、IAと仕事をしてみたい人必見! 実践的インフォメーションアーキテクト論 文=清水 誠 実践系Webコンサルタント。DTP・印刷・ネットビジネスの分野を中心に、ITとIAによる業務カイゼン を手がける。印 刷物とWebへ画像をシングルソースするためのカラーマネジメント、文字情報をシングルソースするECM・XML・自動組版、ビジネスを加速するITイノ ベーションが最近のテーマ。1995年国際基督教大学卒 第4回 IA設計の逆流アプローチ ユーザーエクスペリエンスやIA設計の方法論は、そのまま実践してもムダが増えたり、手戻りが増えたりすることがある。重要なのは最終的につくるモノであり、そのために何が必要かをつねに意識する必要がある。今回は、この解決策として、通常の作業の流れを逆流するアプローチについて紹介したい。 ■逆流アプローチのススメ 方法論の落とし穴 ユーザーエクスペリエ
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