CSS3 Transitions Collection 30 Safari4で閲覧してください。Chromeは3Dがきかないので対応してないのもあります。Firefox, IE, Operaなどでは閲覧できません。
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Pre3d, a JavaScript 3d rendering engine Play with an application built using Pre3d, like GraphyCalc. See a demo like monster, colorscube, lorenz84, or gji. View technical samples like spin ring, textured cube, extruded sphere with normals, 3d cubic bezier spiral, or slink. Get the latest code from the git repository, as a zip file, or as a tarball. Keep in touch on the mailing list. Email the auth
The most popular coding language for the web is javascript; so much so that since the advent of HTML5, it has now been officially accepted as the default standard. Javascript has moved beyond a smaller client-side browser-based language to become integrated not just for front-end design, but also for back-end server-side development. As a result there are has been a huge growth of Javascript libra
意外的频繁发生,凸显了学生假期的安全问题。每年暑假,都是中小学生溺水、触电等事故的高发期。此前教育部也特意发文,强调需要经常给孩子传授急救的相关知识和技能,提高孩子们的避险防灾和自救能力。但紧急情况不仅集中发生在学生群体中,生活中我们也随时有可能面临威胁生命的场景。比如初为父母的家长,照顾孩子经验不足,加上婴幼儿好奇心强,就很容易发生气道异物梗阻的情况。据不完全统计,我国每年因吞咽异物或气管异物阻塞等引起意外窒息死亡的儿童近3000名。如今生活工作压力大,职场精英已经成为急性心梗的高发人群,年轻人的急性心梗发病率正以每年至少5%的速度增长,甚至已经有20岁的急性心梗患者。据统计,我国每年心源性猝死者高达55万,每天有近1500人猝死,且多发生在公共场所或家中,抢救率极低。 当面对以上这些意外急症时,最有效的救命时间只有短短几分钟。只有掌握了正确的应急救护知识和技能,并及时施救,才有机会在第
Chrome Experiments is a showcase of work by coders who are pushing the boundaries of web technology, creating beautiful, unique web experiences. You'll find helpful links throughout the site for creating your own experiments, and you can also explore resources like WebGL Globe and our workshop of tools.
現在W3Cで仕様策定が進められているFile APIを使うと、JavaScriptからローカルファイルの情報や内容にアクセス出来るようになります。 Firefoxでは3.0時代から似たような機能が実装されていたようですが*1、今回やや仕様を変更した上で標準化されます。 まだワーキングドラフトの段階ですが、Firefox 3.6 RC1*2に既にほとんどのAPIが実装されていますので、今すぐに使ってみることができます。 そこで、試しにこんなサンプルを作ってみました。Firefox 3.6で以下のページにアクセスしてみてください。 JavaScriptでネガポジ反転 ファイル選択欄でビットマップファイル(.bmp)を選択、あるいはブラウザにドラッグアンドドロップすると、その画像をネガポジ反転(階調の反転)して表示します。複数選択も可です。*3 *4 ↓実行例 ファイル加工の際にサーバと一切通信
はじめに three.jsはレンダラを変えるだけで、Canvas(2D)にもWebGLにも書き出せるっていう、色々と技術遷移中の今の時代にピッタリなJavascript 3D Engineです。 node.jsも楽しいけど、表現系でも遊んでみたい!って時に手軽にさわれる逸品です。(3Dよくわかりませんが・・・) とりあえずは準備 まず、GitHubからソース落としてきます。gitで落としてもいいし、zipファイル(右の方にダウンロードボタンがあるよ)でも落とせます。 展開すると色々入ってますが、基本必要なのは "build/Three.js" です。サンプルでは他のも利用しますが、随時配置してください。 あー、それとthree.jsのデモを見た人は、3Dモデリングソフトで作ったモデルを読み込んでグリグリ・・・みたいなのを期待してるかもしれませんが、今回そーいうの無いですよ、自分、3Dソフト
最近"WebGL 文字列"で検索される方が多いのでデモを紹介いたします. 単純な例ですとHTMLCanvasElementの下にHTMLElementをつくってしまえばOKです. Khronos.orgのDemo Repositoryに例(SpinningBox)があります. このソースの以下の部分ですね. <style type="text/css"> canvas { //border: 2px solid black; } .text { position:absolute; top:100px; left:20px; font-size:2em; color: blue; } </style> </head> <body onload="start()"> <canvas id="example"> If you're seeing this your web browser do
The WebGL repository contains a number of demos that highlight WebGL functionality. The following table shows these demos and whether they are known to run in the current builds of WebGL-capable browsers. It may be out of date at any time; if in doubt, just try it! You can check out the source code for all of these demos via Git: git clone https://github.com/KhronosGroup/WebGL.git Test Originator
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