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serverとto seeに関するmogwaingのブックマーク (3)

  • artima - Comparing Two High-Performance I/O Design Patterns

    This article investigates and compares different design patterns of high performance TCP-based servers. In addition to existing approaches, it proposes a scalable single-codebase, multi-platform solution (with code examples) and describes its fine-tuning on different platforms. It also compares performance of Java, C# and C++ implementations of proposed and existing solutions. System I/O can be bl

    mogwaing
    mogwaing 2009/02/03
    This article investigates and compares different design patterns of high performance TCP-based servers. In addition to existing approaches, it proposes a scalable single-codebase, multi-platform solution (with code examples) and describes its fine-tuning on different platforms.
  • マルチコア時代の高速サーバーの実装 - Blog by Sadayuki Furuhashi

    特にサーバー用途では、CPUがシングルコアに戻ってくることは考えにくい。 マルチコアCPUの性能を活かすにはマルチスレッドに対応したサーバーの実装が必要になるわけですが、マルチスレッドなプログラミングは往々にして「高負荷になると固まる」とか「たまに落ちる」といった悩ましいバグと戦わなければならず、イヤです。 かといってシングルスレッドでは、近い将来 32コアCPU! などが出てきたとき、たぶん性能を発揮できません。 そこで、そこそこデバッグしやすく、それでいて多コアCPUでもスケールするという落としどころを模索しているのですが、ボトルネックはネットワークIO周りにあるだろう*1という前提の元で、ネットワークIO部分だけをマルチスレッドで動かし、それ以外の部分をシングルスレッドで動かすというアーキテクチャを考えています。 ロジックの部分はマルチスレッドで書いても共有リソースにアクセスする度に

    マルチコア時代の高速サーバーの実装 - Blog by Sadayuki Furuhashi
    mogwaing
    mogwaing 2008/11/02
    server implementation
  • The C10K problem

    [Help save the best Linux news source on the web -- subscribe to Linux Weekly News!] It's time for web servers to handle ten thousand clients simultaneously, don't you think? After all, the web is a big place now. And computers are big, too. You can buy a 1000MHz machine with 2 gigabytes of RAM and an 1000Mbit/sec Ethernet card for $1200 or so. Let's see - at 20000 clients, that's 50KHz, 100Kbytes

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