OpenEXR provides the specification and reference implementation of the EXR file format, the professional-grade image storage format of the motion picture industry. The purpose of EXR format is to accurately and efficiently represent high-dynamic-range scene-linear image data. This is a significant difference to most image formats, which store images that are ready for display. Software that handle
第3章 パラメトリック曲線 第5節 Catmull-Romスプライン曲線 Catmull-Romスプライン曲線は通過点だけから滑らかな曲線を定義する方法の一つです。 Edwin CatmullとRaphael Romによって開発されました。 Ferguson / Coons 曲線のように速度を与える必要がなく、制御点だけで曲線を決めることができるので、こちらの方がよく使われます。 上の図のようにP2とP3の間の曲線を求めたい場合、初期位置、最終位置は前回と同じくP2,P3になります。 初期速度はP2の前後の点であるP1,P3によって決定されます。 その値はベクトルP1P3の半分になります。 最終速度も同じくベクトルP2P4の半分となっています。 これで、初期位置と最終位置、及び初期速度、最終速度が分かったので、先ほどのFerguson / Coons 曲線のようにして解けるはずです。 実
Super Incorrect Translation "The Direct3D 10 System" (2006 Aug. 2)
Honda ファンサイトは、 2022年4月22日をもって終了いたしました。 約25年間の長きにわたり、 ご愛好いただき誠にありがとうございました。 30秒後にHondaトップページへ移動します。 ページが変わらない場合はこちら
This domain may be for sale!
OpenGL は SGI (Silicon Graphics 社) が開発した 3 次元用の グラフィックパッケージ (あるいはソフトウェア・インターフェース) です。もともと OpenGL は SGI のマシンの付録で, C 言語および Fortran から呼び出して XWindow 上で 3D グラフィックスを実現するためのものです。 しかし MESA と呼ばれる OpenGL 互換ライブラリーがフリーで インターネット上で手に入ることや, マイクロソフトウィンドウズ (Windows 95/98/NT/Xp) で使用できることの理由からも, 今では OS に依存しない標準のグラフィック・インターフェースになっているようです。 ここでは、Windows Xp 上の Visual C++.NET 2003 で OpenGL を使用する方法を解説しています。 最近
グラフィックス科学演習 Graphics Science Seminar 最終更新 9/2/2004 最終課題の投票結果 【授業評価アンケート】 学生による今期の学部専門科目授業評価アンケートを実施しています. アンケートは下記のWebサイトを通して行ないます.(記入をお願いします.) http://www.sys.wakayama-u.ac.jp/enquete/
by gregsidelnikov, posted at May 7, 2017, 6:02 p.m. Actually, this post is not about how I made MK7 in OpenGL, but what the results were. I am currently porting it to WebGL as well. The level design geometry is so simple, that it might work in 4K. But we'll see. Go to this link to arrive at WebGL tutorial site, which is now home for the Mario Kart engine demo. The entire level was designed in Blen
The OpenSceneGraph is an open source high performance 3D graphics toolkit, used by application developers in fields such as visual simulation, games, virtual reality, scientific visualization and modelling. Written entirely in Standard C++ and OpenGL it runs on all Windows platforms, OSX, GNU/Linux, IRIX, Solaris, HP-Ux, AIX and FreeBSD operating systems. The OpenSceneGraph is now well established
コンテンツ SDL+OpenGL SDL+OpenGLによるプログラミングの基礎。 SDL+OpenGLによる3Dブロック崩し。 OpenSceneGraph OpenSceneGraphによるプログラミングの基礎。 ブログ 最新の20件 プログラムの題材として、3Dグラフィックスはすごくおもしろい。 作ったものが実際に動くところがまさに見れる。 昔は実現困難だった3Dグラフィックスも、 高速なグラフィックスハードウェア、標準的な3Dグラフィックスソフトウェアの発展・普及し、 今や個人レベルでプログラミングできる時代になった。 ここは1つ、3Dグラフィックスプログラミングで遊んでみよう! 本ページが想定する開発環境は、主に以下の通りだ。
Table of ContentsI. SDL GuidePrefaceAbout SDLAbout SDLdocCredits1. The BasicsIntroductionInitializing SDL2. Graphics and VideoIntroduction to SDL VideoUsing OpenGL With SDL3. Input handlingHandling JoysticksHandling the Keyboard4. ExamplesIntroductionEvent ExamplesAudio ExamplesCDROM ExamplesTime ExamplesII. SDL Reference5. GeneralSDL_Init -- SDLを初期化します。SDL_InitSubSystem -- サブシステムを初期化します。SDL_QuitS
Simple DirectMedia Layer is a cross-platform development library designed to provide low level access to audio, keyboard, mouse, joystick, and graphics hardware via OpenGL and Direct3D. It is used by video playback software, emulators, and popular games including Valve's award winning catalog and many Humble Bundle games. SDL officially supports Windows, macOS, Linux, iOS, and Android. Support for
The OpenGL Utility Toolkit (GLUT) Programming Interface API Version 3 (C) 1998 OpenGL-FAQ ML (opengl@a1.goodml.com) Html版Version : 1.0.1 Last Update: 2001/02/09 Original: Mark J. Kilgard "This translation is distributed with permission of Mark Kilgard." 本ドキュメントは,GLUT の作者である Mark J. Kilgard 氏による GLUT の解説書 "The OpenGL Utility Toolkit (GLUT) Programming Interface, API Version 3" のHTMLバージョンを(適当に)翻訳したも
freeglut is a free-software/open-source alternative to the OpenGL Utility Toolkit (GLUT) library. GLUT was originally written by Mark Kilgard to support the sample programs in the second edition OpenGL 'RedBook'. Since then, GLUT has been used in a wide variety of practical applications because it is simple, widely available and highly portable. GLUT (and hence freeglut) takes care of all the syst
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く