Overcome complex cloud challenges and build cloud talent from within
An Approximate Shading Model for Object Relighting Liao, Z.; Karsch, K.; Forsyth, D. Computer Vision and Pattern Recognition, 2015. Graphics Vision Inverse Rendering Techniques for Physically Grounded Image Editing Karsch, K.. Inverse Rendering Techniques for Physically Grounded Image Editing. Doctoral Thesis. University of Illinois at Urbana-Champaign. March 2015. Graphics HCI Visi
一昔前は実世界の建築物を元にウォークスルー可能な3D空間を構築しようと思ったら、まず各部屋の形状を計測器を用いて計測し、その計測結果に基づいて人手でモデル化し、領域ごとにテクスチャを貼り、照明を設定して……と気の遠くなるような作業が必要だった。3D空間の構築は極めてコストの高い作業だったが、近年では2次元画像(実写写真)に基づいた3D空間の構築手法が長足の進歩を遂げており、以前に比べれば極めて低コストに3D空間を構築する事が可能となっている。 【告知】Twitterはじめました。@LunarModule7です。 興味のあるかたはフォローくださいとしばらく宣伝。 今ではバラバラに撮影した写真から、全自動で3D空間を構築し、内部を自由にウォークスルーできるようになっている。ワシントン大学とMicrosoft Reseachが2009年に発表した研究*1は現時点における集大成とも言えるものとなっ
監督・演出 水野貴信 モデリング 株式会社アニマ 大石直人 美術 鈴木理恵 アニメーション 水野貴信 Fabric Animation エフェクト 塩見信隆 撮影 鈴木理恵 水野貴信 制作進行 佐竹加央林 コーディネイト 高橋和也 (IMAGICA Imageworks) 監修 水崎淳平 ■「WiーFi」対応(ショップモード・協力プレイモード) ■ジャンル:2D探索型横スクロールアクション ■対応機種:ニンテンドーDS ■メーカー希望小売価格:4,980円(税込5,229円) 『悪魔城ドラキュラ ギャラリーオブラビリンス』のオープニングムービーを制
Stop Motion Animation 29 Jul 2021 Stop motion animation involves placing an object in front of the camera and taking multiple pictures of it. Each image is a frame for the animation. In between shots, the animator can move the object slightly. When all the frames are placed together, it creates the illusion of movement. Comment → Top Principles of Animation 15 Jan 2020 When drawing animations, art
アキバ総研はアニメとアキバ系カルチャーの総合情報サイト!アニメニュースやクチコミはもちろん特撮ゲームからアキバグルメ、ショップ情報まで網羅
Donya Labs : Expanding Immersive RealityIntroduction Implement DONYA technologies to focus your resources on creativity instead of tedious work. Make sure you always have the leading 3D-optimization software. Utilize DONYA technologies for larger and more beautiful environments in your game, faster rendering in movie post-production or to facilitate visual communication of your construction models
海外のゼルダファンが、ゲームボーイの名作『ゼルダの伝説 夢をみる島』の全マップを、3Dで再現してしまいました。3ds Max 8を用いてレンダーされているというこのマップ、当時は2Dだったコホリント島が、まるで命が吹き込まれたかのように美しい3Dで復活。 実際にゲームがプレイできるわけではなく、ニワトリを捕まえるミニゲームが実装されているだけとのことですが、公式サイトではベータ版が配布されており、フィードバックを集めながら今後さらに開発を発展させていくようです。 3Dの広大なマップを眺めているだけでも、ちょっぴりなつかしい気分になれるかも?(ソース&イメージ: GoNintendo: Fan-made Link’s Awakening 3d nears beta) 【関連記事】 『ファイナルファンタジーVI』の全キャラクターをパーラービーズで再現! 『BioShock』に登場するリトル・シ
as3D の原理をあまり知らなかったので、ActionScript 3.0 で1から勉強してみた。1からなのでフレームワークは使わず、自力で実装していく。Web 上には色んな資料があってありがたいだけど、玉石混交な上に、有用なものでも一本道で幅の狭いものが多い。前提知識のない自分にとっては、資料間の関連性を理解するのが大変だった。なので、なるべく簡単なところからスタートしつつ、広く浅く体験していくことを目標としてみる。まずは、四面体をワイヤーフレームで表示するところからスタートしよう。四面体を定義するまずは、3次元上の点を表現する Point3D クラスを作る。 class Point3D { public var x:Number; public var y:Number; public var z:Number; public function Point3D(_x:Number =
euphoria brings Dynamic Motion Synthesis (DMS) onto Playstation® 3, Xbox 360 and PC. With euphoria, animations are not canned but are generated on-the-fly by the hardware's processors as the game is played. Every tackle is your tackle, every haymaker is your haymaker. Previously, animation data had to be manually created (through key-framing) or recorded (through motion capture). This is often
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