タグ

3DとC++に関するnyamappのブックマーク (2)

  • Pixel City – 人工の3D夜景を作るチュートリアル&ソース

    Pixel Cityは、コンピュータ上で存在しない都市の夜景を、毎回リアルタイムで、ランダムに生成するというプロジェクトで、上記の動画はその作っていく過程と最終的な夜景を収めたもの。 Twenty Sidedというブログ […] Pixel Cityは、コンピュータ上で存在しない都市の夜景を、毎回リアルタイムで、ランダムに生成するというプロジェクトで、上記の動画はその作っていく過程と最終的な夜景を収めたもの。 Twenty Sidedというブログで4月から5月にかけて、その手順が詳細に書かれている。 Windows+OpenGLベースで、実際に制作にかけた時間は合計で30時間ということ。以下に各記事を示す。 Part 1: はじめに Part 2: ビル壁面のテクスチャを作る Part 3: 新旧デザインのビルを作る Part 4: 都市計画(街路と大小ビルの配置) 休憩 Part 5:

    nyamapp
    nyamapp 2009/05/15
  • JigLib - rigid body physics engine

    This page contains information about the physics engine I'm writing. It's based on the paper "Non-convex rigid bodies with stacking" by Eran Guendelman, Robert Bridson and Ronald Fedkiw. You can find the paper here. Also see my other page here, as it contains source code to an earlier demo that is based on the same ideas. It also supports the accumulated impulses scheme described by Erin Catto her

  • 1