ユーザーの眼球運動を解析し、視覚的注意などを明らかにする生体計測手法です。当社は自社製造のVR型ヘッドマウントディスプレイを利用し、視線の場所(注視点)や動きを計測・分析することでよく見られていた場所や、見ていた順序、反対に全く見られていなかった場所などを明らかにします。 心理学や認知科学などの学術領域のほか、不動産・観光、医療・教育、マーケティング領域など、さまざまな分野で利活用されています。
Last Updated on Jan 03 2024 Note: This article’s statistics come from third-party sources and do not represent the opinions of this website. Virtual reality has slowly increased in popularity over the last decade. Once upon a time, virtual reality headsets were extremely expensive and out of the reach of most users. However, today, they are much cheaper, which means that many more people get to us
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く